Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
Välkommen Analoga
Vi följer alla FlyLady, fast mer eller mindre nogrannt. Även FlyLady ska man ju anpassa så det passar sitt eget liv och hem. I tråden är vi ännu mer tillåtande än FlyLady själv
Jag måste säga att det är väldigt bra att läsa på den sidan. Börja med babysteppandet och sakta läsa på om allt. Och inte ändra förän man verkligen läst på vad flylady har att säga om de olika sakerna. Jag fick faktiskt en aha-upplevelse när jag läste på om varför man ska börja dagen med att klä på sig inkl SKOR. Sen har jag ändå anpassat det till mig så jag har inte skor på mig inomhus men jag har gjort andra små ändringar för att nå samma mål.
jag trodde det skulle ta år att rensa här hemma, och har därför inte orkat börja. Men nu efter två månader är 2/3 gjort
(Då har jag visserligen inte räknat med garage och tomt) Som du har jag ett hus med aldeleds för mycket saker i, och även om det kunde se rent ut på ytan så stördes jag ortoligt över att vissa saker inte har någon plats och att alla skåp är fyllda till bredden.
---
Jag tror jag är på bättringsväg Idag är sista dagen jag slarvar med mina morgonrutiner, och jag hoppas jag är i skick för jobbet imorgon. Ingen feber än idag
Och första rensandet gjort; istället för att knö in dotterns kläder på stången tog jag ut allt och hängde in det rena sen rensade jag bland det andra. Tog inte ens 5 min så var klänningarna genomgångna. Och detta har jag dragit mig för. Varför??