Inlägg från: mrsIce |Visa alla inlägg
  • mrsIce

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Pallas: städa ur kylskåpet? En stor rensning i skafferiet eller varför inte plocka och hitta en plats för allt som finns på köksbänken?

• mrsIce

Apropå köksfläktsfilter så kostar det typ 100 lappen att köpa nytt, om man nu känner att man har råd och misskött det man haft tidigare.

• mrsIce

Jag har börjat skriva på en permanent inköpslista, den blev dock inte så bra och överskådlig som jag hade velat. Så jag kan visa den när den är bättre ;)

• mrsIce

81missan: du gör mer på en halvtimme än vad jag gör på en hel dag, och så tycker du att du är lat..?!

• mrsIce

Inget ont som inte för ngt gott med sig, eller vad heter det?

Skulle "lite snabbt och effektivt" plocka in middagsdisken i maskinen medan jag värmde vatten till barnens välling. Tappar självklart mjölkglaset (med mjölk kvar) i golvet... Passade på att dammsuga alla klinkersgolv på nedervåningen när jag ändå var i farten, och köksgolvet, luckor, dörrar till kyl och frys, fläkt mm fick sig en omgång med trasan. Heja mig!

• mrsIce

Är det ngn som vet vart jag kan få tag på plastlådor som är Max 28 cm djupa? Har världens knappaste överhyllor i köket, men tror att ett gäng plastlådor skulle lösa en stor del av problemet :)

• mrsIce

Usch, jag har åkt i diket lite och just nu är det väldigt motigt att ta mig tillbaks till vägen Är det ngn mer än jag som upplever att er tolerans mot stök och oordning har minskat i samband med FLY? Jag börjar må dåligt när det blir för rörigt här hemma, men samtidigt får jag inget gjort när det verkligen behövs...

Känner mig lite besviken på att jag inte hittade lådor till våra värdelösa överskåp i köket oxå, hade verkligen behövt det för att få ordning. Hittade en på COOP som passade nästan, men nu glipar dörren en aning. Ska försöka se om man kan flytta på dörrupphängningen lite så att det kanske funkar ändå, annars ger jag nog upp

Vi hade iaf RUT här igår, så nu är hemmet i god form och jag slipper må dåligt av allt stök! Så förhoppningsvis är min dikeskörning förbi nu! Nu ska jag läsa ikapp tråden, för inte ens det har jag orkat göra där nere ifrån diket...

• mrsIce

Luktärten: Kalkosan ska tydligen vara väldigt effektivt. Bakpulver och ättikan funkar på det mesta :)

• mrsIce

SÅ! Nu har jag läst i kapp tråden, tog 40 min så jag inser ju själv va längesen det var jag höll till här. Denna gång skäms jag iaf inte för att visa mitt ansikte här, jag håller verkligen på att få till rutinerna!

Försöker följa FLYladys dagsindelning, men eftersom jag är hemma och mammaledig med två barn så är hemmet ofta ganska smutsigt (det sölas på golv, dras in sand osv), så jag ska försöka mig på att köra homeblessing hour varje söndagskväll och varje torsdag (varannan torsdag sköter RUT det). Då är det alltid en ren start på veckan och rent inför helgen, underbart tycker jag (om jag nu får till den rutinen oxå). Jag ser iaf väldigt mkt fram emot att få gå ner och äta frukost i ett nystädat hus!

Annars har vi mest grejat utomhus, det är mkt som ska fixas nu och vi har dessutom dragit igång flera stora utomhusprojekt inför sommaren. Så på onsdag em hämtar vi grävmaskin och får en konteiner hit så att vi kan börja fixa!

• mrsIce

Här går det framåt för många, härligt!

Sockerstinn: tror du verkligen att du kommer använda en mangel så ofta så att du vill ha en i vardagsrummet? Rum ser oftast mer välstädade ut, ju mindre grejer som finns i, så om du inte har ett fiffigt skåp att ställa mangeln i så finns risken att ditt vardagsrum kommer se stökigt ut?

Här fortsätter vi med trädgårdsprojektet, ~30 kubikmeter rutten ved har flyttats och nu ska vi börja gräva. Bjussar nog på en bild i bildtråden i början av nästa vecka om ni vill se eländet.

Igår morse (medan de var här och tömde första containern) fick sig hemmet en omgång och jag fick otroligt mkt komplimanger för mitt nystädade hem

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!