Inlägg från: angio101 |Visa alla inlägg
  • angio101

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

wow, släcka så många tvåor helt själv, grymt impad.

Kämpar också med S&S och har faktiskt gått över till våtservetter för toastolen, byter på barnen i badrummet så servetterna fanns redan där. Mitt problem är de enorma mängder hår som ligger överallt, känns som om det inte spelar nån roll hur mycket jag sopar eller torkar, nog fan finns det hår kvar.

• angio101

Veckostädschema enligt Flylady (Weekly Home Blessing Hour; WHB):

sätt klockan på 10 min för varje av följande:

Rensa tidningar/reklamblad Damma alla plana ytor (jag använder en strutsfjädervippa, funkar så bra det är otroligt) Dammsug/sopa (bara de öppna ytorna, inte under möbler, för noga i hörnen) Våtmoppa (samma princip som dammsugning) Byt sänglakan Torka av alla speglar/glasdörrar Töm alla sopkorgar

Kör så fort du kan, men max 10 min per syssla. Detta är för att få det acceptabelt rent, detaljstädning sker under zonstädning (EFTER decluttering) (blir då ca en gång i månaden eller varannan månad)

Har du svårt att hinna med hela WHB i ett kör, dela upp det på en om dan eller en på morgonen och en på kvällen tills det är klart. Är ni två så kör varannan syssla eller vad nu funkar för er, anpassa till ert liv.

• angio101

MsH: Jag har använt insatser till Antonius trådback för att sortera upp underkläder
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50043573/   höjd 7cm

en annan tanke är om ikeas lådavdelare för kökslådorna kan funka
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30160308/

Jag har också sett lådavdelare hos Clas Ohlsson men inte testat dem
    www.clasohlson.com/se/L%C3%A5davdelare/Pr343615000
    www.clasohlson.com/se/L%C3%A5davdelare/Pr343616000

• angio101

löparmamma: ta det nu lugnt och låt det ta tid... vi har alla här "allt-eller-inget"-mentalitet och slänger oss in i nya projekt med hull och hår, just därför passar Flylady så bra även om tänket är så olikt vad vi är vana vid.

Jag är själv inne på femtielfte omstarten av babysteps eftersom jag tenderar att lägga på för mycket för snabbt och så en dag så hinner jag inte göra ditten, ska-bara... tills i morgon, sen blir det inte av imorgon heller.

"you are not behind, jump in where you are"

Hälsningar från en FlyBaby med bäddad säng och tömd diskmaskin :)

• angio101

Sockerstinn: Enligt Flylady är decembers vana "Skäm bort dig själv" så du började bara lite tidigtFlört

• angio101

hänger på nystart efter nyår.

vi går båda upp i arbetstid så behöver få in rutiner.

• angio101

håller med dig mrsIce. Det blir mer smygläsande än babysteps, men det är ju "bara" att börja igen.

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!