Jag har två frågor och ett ugnsrengöringstips:
Ugnsrengöring: Det finns ett medel som heter Suma Grill D9 som är jättebra för att göra rent ugnar. Jag har använt det vid flyttstädningar och uppstädningar vid hemstädning. Förmodligen tar detta medel kål på alla gulliga djur i hela världen, så det är inget man ska använda till vardags, men att göra ordentligt rent ett par gånger om året funkar för mig. Det är starkt frätande och skyddsglasögon och tjocka och långa handskar rekommenderas. Jag har aldrig misslyckats med detta medel - ALLT försvinner.
Fråga 1: Ni som, liksom jag, har svårt med förmågan att hålla ordning, vad tror ni det beror på? Jag snackade med min kompis om detta och hon har fått lära sig hemifrån att plocka undan efter sig och hålla städat, men jag har det inte. Ändå är vi lika slarviga bägge två (till våra mäns stora förtret).
Fråga 2: Är det någon som har något bra tips på hur fan jag ska kunna hålla bilarna snygga. De fullkomligt svämmar över av skräp, kvitton, viktiga papper, reklam, läppbalsam, verktyg, filtar, udda vantar, skor och allsköns skit. Det är ju svårt att "lägga allt på sin plats" när man sitter där och kör och inte är hemma, och sen glömmer jag helt enkelt bort det.