Inlägg från: Ms H |Visa alla inlägg
  • Ms H

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

vallakra skrev 2014-04-17 18:14:23 följande:
    Jaha, nu tjatar jag om brödmaskin igen. Har köpt en för ett par dagar sen men har inte kommit till att prova förrän nu i eftermiddag.

Brödet blev jättegott, särskilt lillskrutten (snart 13 årDrömmer) tyckte om det. Men ska det bli en så liten limpa? Hur blir det när ni andra bakar? Jag följde receptet till punkt och pricka så jag tror inte att jag gjort något fel.
    Visa en bild Glad
  • Ms H
    EMTP skrev 2014-04-17 22:11:03 följande:

TACK! :)

Och ja, du har ju helt rätt. Det är ju faktiskt ganska fantastiskt... om man tänker efter...

Får backa några steg (typ tio) och börja om med babystepsen så ska det nog bli lite mer ordning i övrigt igen...

Jag är grymt impad över dina framsteg!
  • Ms H

Nej, nu är det hög tid för mig att börja skriva i den här tråden igen. Jag tappade gnistan och orken för ett bra tag sen. Nu är det (nästan) semester, saker börjar bli bättre på det privata planet och det är nog dags att börja ta babysteps i zonerna igen.

• Ms H

Suck för uppdatering. Jag blev utloggad när Familjeliv uppdaterade sin site och har inte haft lösenordet tillgängligt. Men nu så!

• Ms H

Hemma efter semester i Spanien! Vad skönt det är att komma hem till ett väldigt undanplockat hem :) Dagen kommer att ägnas åt långsamt upplockande av diverse väskor och kassar; från midsommar, Spanien, klädinköp, grejer från pappa och säkert nått mer. Utöver det blir det lite trädgårdsfix, härligt!

Sitter just nu med en kopp te och Projekt Rosie på ljudbok. Om ni inte läst/lyssnat på den, gör det! Jag sitter och ler nästan hela tiden

• Ms H

Grattis LokesMammi! Arbetslös sambo betyder ju sambo med mycket tid över, få honom att förstå att han behöver göra sin del därhemma

Här blev det inte alls som planerat. Öppnade garaget igår och upptäckte att det var rejält blött där. Mögel i mängder :( Så idag har jag fått hjälp att köra iväg skräp och fått sorterat vad jag tror kan göras rent. Nu sitter jag med mängder av grejer på gräsmattan, som jag inte vet var de ska gå ta vägen...

• Ms H

Tiiara: det är ju mycket du gör! Håll de där grejerna flytande, så ska du se att du kommer göra ännu fler saker om ett tag (behöver jag påminna igen; babysteps!). Dammsugning varje söndag låter som en bra plan, du kanske inte behöver dammsuga hela hemmet varje gång?

• Ms H
    81missan skrev 2014-07-17 21:01:32 följande:

Jag ligger lite efter men det känns ändå överkomligt, kanske för att min man håller efter hyfsat i köket? Annars blir det inte så mkt gjort för honom här hemma då jag jobbar många kvällar och han har tre småttingar att hålla koll på.
    Däremot funderar jag ibland på hur det blir i höst, vi lär väl inte ha mer tid då?
    Jag kommer att jobba lika mkt, inte samma tider dock, och han ska börja plugga. Jag hoppas kunna hitta ett tillfälle då vi kan prata och komma fram till någon lösning (fast jag vet redan nu att så inte blir fallet).

Remember: You are never behind!
  • Ms H

Hel otroligt, jag har min första knopp på nio år i min! Väntar med spänning på att få se vad det är för färg :)

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!