Inlägg från: Pallas |Visa alla inlägg
  • Pallas

MEN FY FAN VAD BRA! 3/4 av huset kvar att måla, samt en massa grovröjande på schemat och vad gör maken? Jo, går på 50-årskalas och kommer hem med bruten handled. Gips i 4 v. Just fuck my life, please!

• Pallas

En hästtransport packad med skräp och en till laddning står utanför garaget. Hur fan är det möjligt att vi samlar på oss så mycket crap?

• Pallas

Helt slut efter helgens jobb. Sitter här hålögd och undrar vad jag ska börja med:

* måla lite på husets utsida
    * sortera ren tvätt (tror ni maken gjorde det i helgen?) 
    * sortera ut kläder som är för små och kolla barnens höstgarderober
    * rensa och sortera i min klädkammare
    * fortsätta röja i garaget
    * room rescue i vardagsrummet
    * städa barnes rum
    * tömma diskmaskinen

?

Tror jag ska börja med att fixa köket, allt brukar konstigt nog kännas så mycket bättre då. 

• Pallas
    lilla fru snigel skrev 2013-08-12 12:44:09 följande:
    Pallas

Vad gör maken då? Om du målar hus OCH får sköta hushållet? Rustar ni inte tillsammans?
    Han har brutit armen och jobbar.
    Chianti skrev 2013-08-12 12:15:20 följande:
    Sortera tvätt och tömma diskmaskinen låter som promenadsegrar, såna skulle jag ge mig på.

Måla huset? Är det inte ett hyrhus ni har?
    Har fixat köket, satt på en tvätt med arbetskläder och spelat lite Candy Crush. Mitt mål med dagen är att plocka och fixa länge nog för att samla på mig två liv, sen får jag spela en sväng.

Vi målar det mot hyresreduktion. Men ack vad tid det tar när vi aldrig hinner lägga mer än 30 min i stöten på det. Tanken var ju att vi skulle hunnit klart detta medan vi hade semester, men maken var på tok för ineffektiv... 
  • Pallas

Jag skiter i zonerna ett tag nu, jag kör på som det faller sig. Känner mig stressad och lite arg över att inget någonsin blir klart, och blir något klart så finns det alltid ett till jätteprojekt som måste genomföras jämsides med allt vardagsstök. Jag är inte bra på såna här jobb som aldrig, aldrig någonsin tar slut.

Jag har plockat undan i tvättstugan och funderar på att åka till IKEA och köpa en ny smutstvättsförvaringslösning - samma som jag har till sopsorteringen. Behöver kunna förvara på höjden och märka upp dem med färgkluttar så alla lätt kan sortera in tvätten själva. 

• Pallas

Herregud, idag vinner jag inga föräldrastjärnor...

Nu måste jag dessutom avbryta allt jag har för händer för att laga den här satans maten IGEN. Ingen skulle vara lyckligare än jag om man bara kunde ta ett piller och sen var näringsintaget klart för den dan. Eller om jag hade en privat kock.

Tvättstugan som jag hade fått undan precis allt i har nu golvet fullt av smutstvätt efter att jag i vredesmod tvingat barnen att plocka i ordning i sitt rum. 

• Pallas
    Luktärten skrev 2013-08-12 16:07:48 följande:
    När får du semester Pallas? Då menar jag den där tiden för återhämtning när det inte är massa måsten. När du kan ligga i hängmattan med en bok, ta en eftermiddagslur, sitta och spela Candy crush en halv dag eller ta en övernattning nån stans själv. Känner så väl igen din frustration och irritation att jag tror du skulle behöva det.
    I lördags hade jag semester. Åkte från jobbet direkt till en timmes thaimassage och sen vin och övernattning hos en kollega. Hon plockade mina ögonbryn och färgade mina fransar och lade en skitsnygg sminkning. Det var nog min "semester" för i år det.

Just nu är jag så frustrerad att jag inte vet vart jag ska ta vägen! Jag får jättemycket gjort, ändå syns det inte ens att jag skrapat på ytan en gång. Jag vill bara köpa mig en etta i centrum, med fiberlina och inga barn, djur eller en pinal mer än vad som är absolut livsnödvändigt. Jag är färdig att säga upp mig från det här snart. 
  • Pallas

Nu måste jag gå ut och måla, för det är solsken ett tag. Kan inte ens bestämma mig för var jag ska börja. Får nog bli höghöjd på de nya vindskivorna.

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!