gröna skrev 2017-10-06 09:05:07 följande:
Papper är nog det värsta för mig. Verkar jag aldrig komma ikapp med helt. Och är nog det jobb jag drar mig för mest, papper, ta hand om post, ev. svara på någonting... och att jag vet att det tar mer energi för mig att gå och dra ut på det och sedan göra det, än att bara göra det, verkar inte hjälpa... har i alla fall provat nu att skaffa stående mappar istället för pärmar, min tanke var att kanske är det lättare att bara sticka ner papperen än att slå hål, ta fram rätt pärm, öppna den och sätta in papperet... och större chans att jag då blir av med papperen. Får se hur det går, ska försöka ta tag i det idag.
Tvätta behöver jag också göra.
Och dammsuga, det behöver jag egentligen varje dag då jag har djur, men igår blev det inte av. Går rätt så snabbt att dra över golven och det är annars en rutin jag kommit in i bra och som jag inte drar mig för.
Får se hur det går, nu har jag skrivit upp det här så känns lite mer som ett måste då :)
Hur gick det för dig igår? Jag har också problem med papper. Sorterade hela förra sommaren, sedan tog orken slut. Kom väldigt långt, men blev inte klar. Så fylldes det ju på under ett helt år. Det blev inte lika mycket oordning, men långt ifrån bra. Om en vecka tror jag att jag har sorterat och slängt klart. Sedan ska jag sortera pappren när de kommer in i huset. En gång i veckan sätta in det som ska sparas i en pärm.
Imorgon ska jag veckostäda och tvätta. Ska försöka städa klart hyllorna i skåpen. Jag har plockat bort saker där igår och idag, så det ser mycket bättre ut. Ska försöka tänka ut den perfekta platsen för det som är kvar och som jag inte vill ha där. Jag hoppas på att jag kan få två mindre kökslådor tömda, så jag kan ha saker jag vill ha kvar i köket där istället för intryckt på en hylla. Så nu ska jag se om jag kan rensa ut lite!