Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Jag står still mer eller mindre, men de är lite mkt just nu, håller på att köra in en ny medicin, skulle laga ett hål i tanden och det blev rotfyllning istället Dottern hade pappa helg i helgen, men de gick ju inte eftersom han är i Skottland och jobbar. Det märks dock på mig att jag hade behövt en paus, de blir plottrigt i mitt huvud. Visst att man klarar saker och det gör man, jag vet inte hur de är för andra, men ibland behöver jag en stund när jag inte är bara mamma, utan mer kan vara bara häxan, säkert ego och illa av mig, men så fungerar jag ändå.
Så nu på lördag skall Freja sova hos syrran och hennes sambo till söndag, deras ide faktiskt, så då skall jag typ bara ligga i min soffa och fisa, ha sov morgon, äta skräp och inte ta mer ansvar än jag måste.
Jag har lärt mig av misstagen genom åren, att jag minsann skall göra allt när jag är barnledig, men så blir det inte och ångesten av att inte göra det äter upp mig, så nu satsar jag på att lära mig göra inget, bara vila mig när hon inte är hemma. Det gör att jag är en bättre förälder när hon kommer hem sen, för hur jag än vänder på det så får ja mer gjort med hemma än borta, för när hon är hemma flyter vår rutin, när hon är borta tappar jag alla rutiner.
Idag har jag dessutom ont som fan i axel och rygg, vet inte om jag legat dumt, men ont gör det.
Små mål idag. Det är dessutom fint väder så jag funderar på att hämta dottern en timmer tidigare och vara ute och leka på någon lekplats och njuta av solen!
Jag har varit förslappad hela helgen, förutom fixandet av diskbänk innan sängen. Men idag tvättar jag och byter sängkläder, andra maskinen är i, tvättade två igår också, så idag är de bara sängkläder som tvättas för de finns ingen annan tvätt kvar, har några mattor och täcken jag tänkte få kört också, längtar till varmare dagar när man kan hänga ut tvätten
Solen skiner här och jag har just fått hem min dotter som ens syrran kidnappade i fredags Funderar seriöst på att gå ut och njuta av solen, städningen lär ju knappast försvinna
Vem tusan är Rut?????