Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
HäxanSurtant skrev 2012-01-25 22:37:09 följande:
Jag har ett helt rum som är en hot spot, seriöst finn knappt golvyta att gå på, men en smal gång för små fötter! Men i min geniala plan skall allt som inte ska vara här nere flyttas dit, så ja kan rensa en sak åt gången istället.Så igår fick jag burit upp mkt dit, städat mitt och dotterns rum, dammsög och skurade, rensade kläder, tvättade en maskin, torkade, vek den *tummen upp där i min värld*
Samlade ihop 4 ica påsar med saker jag slängde i soptunnan Jippie!
Idag har jag bäddat rent i Frejas säng, flyttat på byrån i mitt rum, så jag kan få burit ner garderoberna som ligger som kistor i vardagsrummet där uppe och ställa på plats så fort jag fått raggat hjälp, men nu är det förberett iaf. Till dess skall jag rensa ut handdukar och lakan, gardiner och sånt och lämna till secondhand butiken här är planen.
Skulle fortfarande vilja få tag på någon form av lista vad som är normalt i sängklädes väg, samt klädväg, för där ligger mitt problem, hamstrar. Kollade garderober nu och jag har två fulla hyllplan till tösen med kläder redan i storlek 110/116 och hon har 98/104 nu, mer 104, för många tröjor i 98 är för litet men byxor fungerar fint.
Vad är normalt liksom?
Angående sängkläder, så är det ju skönt att ha två, möjligen tre, uppsättningar per säng, så att man kan byta uta att behöva tvätta före man ska lägga sig. Den tredje uppsättningen är bra ifall man skulle behöva byta igen innan man har möjlighet att tvätta. Men mer behöver man inte. Fast jag har fler, har så svårt att slänga gamla men fortfarande användbara lakan. Jag har dockbara köpt ett sett till dubbelsängen de senaste tio åren, och det var när sambon flyttade, då kändes det bra att få nya, egna, lakan. Sen har jag fått några under de åren också, men det påverkar jag ju inte. Men, ärligt talat, så är det i stort sett bara två set som används, för det är de jag gillar bäst.
När det gäller kläder är jag nog fel person att fråga, jag har ursvårt att hitta några kläder jag vill köpa och har därmed en väldigt tråkig garderob. För att den inte ska bli alltför tom så sparar jag kläder jag egentligen inte använder längre, så jag kan inte riktigt gå och räkna tröjor för att ge ett vettigt svar