Inlägg från: Pallas |Visa alla inlägg
  • Pallas

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Hörni, vad är vi i för rum nu? Jag kan göra en 15-minutersinsats någonstans medan jag väntar på att medryttaren ska käka middag.

• Pallas
    Ms H skrev 2013-05-05 19:52:19 följande:
    Pallas: hall, matsal och veranda idag. Imorgon förflyttar vi oss till köket.
    Ok, då ska jag hänga upp lite ytterkläder i hallen och rätta till skorna.

Dagens motion: 6-timmars jobbpass där vi småsprang mest hela tiden. Tränade Pilates i 20 min före jobbet och kom precis in från ett underbart och kort ridpass på en kvart. 
  • Pallas

Åh köket! Där ligger jag bra till. Ska fundera ut nåt bra projekt.

• Pallas

Åh köket! Där ligger jag bra till. Ska fundera ut nåt bra projekt.

• Pallas

Är vi kvar i köket? Jag är helt dagvill men har pysslat ihop lite semester för en tredagarsledighet. Red en ridlektion i morse och har tränat 50 minuter Pilates. Nu har vi fått i oss och barnen lite lunch och planerar dagens städ/röj. Jag har decluttrat lite i köket i ett hörn och saknar nu förvaring för våra pantflaskor.

• Pallas
    81missan skrev 2013-05-10 14:54:33 följande:
    I köket har det inte blivit mycket gjort (rensade ju iofs matlådsskåpet). Vet inte vad jag gör riktigt. Har försökt röja undan saker som ska slängas - gigantiska kartonger som väl måste till tippen misstänker jag. Dags att börja förbereda för bebis så det är lite sånt som är prio ett nu. Ska försöka torka golvet i köket, efter morgondagens bullbak, det blir inte innan iaf, brukar ju bli lite stök när man bakar.

Ska jag satsa på torkning utvändigt eller invändigt i köket, luckor eller hyllor?
    Ta sånt som syns/märks i det dagliga köksarbetet, sen är det lättare att börja invändigt nästa gång du är i kökszonen, tror jag.
  • Pallas

81missan: Jag torkar av fläktkåpan varje gång jag rengör spishällen mer ordentligt, kanske 2 ggr/v. Fläktfiltret går numera i diskmaskinen varannan vecka ungefär. Mer noggrann rengöring (á la flyttstädning) görs 4-5 ggr/år.

• Pallas

SockerStinn: Jag tänker så här:

Om du tar bort diskbänken och ersätter den med en ensam ho, så får du plats med trådbackställningen i hörnet bredvid hon. Då kan du ha en mangel på ett litet, inte så djupt, bord med hjul, så att du kan rulla undan den vid behov. Där trådbackställningen står nu, alltså. Eller kommer skåpet för värmeväxlaren ivägen så man inte kan dra ut korgarna?

Angående om man kan asa runt på en kallmangel av bordsmodell, så är mitt svar: Absolut. Det gör jag flera ggr/v på jobbet. Då är mangeln iofs i kartong, men man behöver inte vara hulken. Den viktiga frågan att ställa tycker jag är: "skolle jag verkligen orka hålla på och kånka rund den här hushållsgrejen i tid och otid?".

• Pallas
    Pallas skrev 2013-05-10 17:17:03 följande:
    Då kan du ha en mangel på ett litet, inte så djupt, bord med hjul, så att du kan rulla undan den vid behov.
    Låsbara hjul då, kostar nån hundralapp på typ Bauhaus.
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!