Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
Hörni, vad är vi i för rum nu? Jag kan göra en 15-minutersinsats någonstans medan jag väntar på att medryttaren ska käka middag.
Hörni, vad är vi i för rum nu? Jag kan göra en 15-minutersinsats någonstans medan jag väntar på att medryttaren ska käka middag.
Åh köket! Där ligger jag bra till. Ska fundera ut nåt bra projekt.
Åh köket! Där ligger jag bra till. Ska fundera ut nåt bra projekt.
Är vi kvar i köket? Jag är helt dagvill men har pysslat ihop lite semester för en tredagarsledighet. Red en ridlektion i morse och har tränat 50 minuter Pilates. Nu har vi fått i oss och barnen lite lunch och planerar dagens städ/röj. Jag har decluttrat lite i köket i ett hörn och saknar nu förvaring för våra pantflaskor.
SockerStinn: vad är det bakom trådbacksställningen? Smart lösning, för övrigt, den gillar jag!
Sådär spontant så ser jag en lösning, men den innefattar att göra sig av med diskbänken och ersätta den med en ensam ho: http://cdn.blocket.com/static/2/images_full/15/1529453878.jpg
81missan: Jag torkar av fläktkåpan varje gång jag rengör spishällen mer ordentligt, kanske 2 ggr/v. Fläktfiltret går numera i diskmaskinen varannan vecka ungefär. Mer noggrann rengöring (á la flyttstädning) görs 4-5 ggr/år.
SockerStinn: Jag tänker så här:
Om du tar bort diskbänken och ersätter den med en ensam ho, så får du plats med trådbackställningen i hörnet bredvid hon. Då kan du ha en mangel på ett litet, inte så djupt, bord med hjul, så att du kan rulla undan den vid behov. Där trådbackställningen står nu, alltså. Eller kommer skåpet för värmeväxlaren ivägen så man inte kan dra ut korgarna?
Angående om man kan asa runt på en kallmangel av bordsmodell, så är mitt svar: Absolut. Det gör jag flera ggr/v på jobbet. Då är mangeln iofs i kartong, men man behöver inte vara hulken. Den viktiga frågan att ställa tycker jag är: "skolle jag verkligen orka hålla på och kånka rund den här hushållsgrejen i tid och otid?".