Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
Ledig. Laddar inför tre tolvtimmarspass på raken + ett 10,5-timmarspass. Start imorgon. Försöker värma mig med kaffe och en brasa.
Ledig. Laddar inför tre tolvtimmarspass på raken + ett 10,5-timmarspass. Start imorgon. Försöker värma mig med kaffe och en brasa.
Halloj! Ser att ni kämpar på i med- och motvind, heja!
Själv fick jag mocka och fixa mat och vatten till hästarna efter mitt 12-timmarspass. Min medryttare, hon som brukar vara här och hjälpa mig städa och organisera, jobbade extra på den lokala ridskolan i morse. När hon skulle ta ut den äldsta hästen till hagen så dog han och ramlade på henne i stallet, så hon skadade armbågen. Sorgligt, men han var iaf väldigt gammal i hästår mätt. Hans ägare har haft honom i 29 år, måste kännas hemskt att mista en sådan livskamrat!
Ur ett egoperspektiv var det dock riktigt illa att den skadade armbågen sammanföll med min helsikesvecka på jobbet, där jag gör 42 timmar på 4 dagar.
Jag tog ett stort steg över tvätten när jag kom hem, men det stod iaf middagsmat och väntande. Nu tror jag att jag ska stoppa i en maskin som jag kan hänga i morgon innan jag åker till jobbet.
Jösses vad trött jag är! Måtte jag hålla mig vaken tills tvätten är klar och jag kan slänga arbetskläderna i torktumlaren! Blev tvungen att paniktvätta mina enda arbetsbyxor eftersom jag såklart fick monstermens halvvägs in i tolvtimmarspasset. Hur gammal är jag? 14 liksom?
Maken somnade med barnen och jag vill inte be honom vakta. Kanske jag väcker honom om jag känner att jag inte klarar av att vara vaken längre.
Men ååååååå jag tvättade plånboken!
Jag har jobbat tolv timmar, men det blev iofs lite (mindre trevlig) städning på jobbet... En kund skar sig på sin nyinköpta frys och blodet stod som en fontän från handen. Jag fick baxat in honom i väntrummet och lade tryckförband. Vem tror ni fick städa upp den halvmeterstora pölen med blid som hunnit ansamla sig på bara några sekunder? Måste lägga in till chefen om att vi får skaffa ordentliga saneringskit om vi ska ta hand om sånt här.
Plånboken klarade sig nog inte, men mitt pass klarade sig. En femhundring blev mysko färgad av plånbokens skinn (jag som typ ALDRIG har kontanter), jag måste testa om den går att betala med imorgon på jobbet.
Nu gav jag upp hoppet om att maken skulle ta ned adventsstjärnorna i köksfönstret som jag bett honom och gjorde det själv.
Tror jag ska göra ett seriöst försök att få med alla på en-kvart-om-dagen-röj. Om det lyckas blir det ju totalt sett en timmes städning om dagen. Är det oetiskt att ställa ultimatum och tvinga dem? Jag kan leva med att vara arbetsledare, men det här med att jag ber om hjälp och det bara ignoreras tär så förbannat på mig. Min upplevelse är att det är mycket enklare känslomässigt att bo ensam och behöva göra allt, än att bo med någon som sviker hela tiden.