IceCloud skrev 2012-01-25 12:56:55 följande:
I dag är tvättkorgen näst intill tom! Ligger väl några enstaka plagg som absolut inte fyller en maskin. Därför ger jag mig på soffan.
Ska ta av o tvätta klädseln i dag. Inte bra med vit soffa, framförallt inte när man har hund...
Köket är i ordning o toan swipad, sängarna är bäddade o tvätten vikt o inlagd i garderoberna.
Måste bara fråga, brukar ni gå o lägga in era partners vikta tvätt i deras byrå/garderob?
Här brukar den som viker lägga in bebisens kläder o våra underkläder o strumpor, men resten viks o läggs på en lagerhylla bredvid tvättställningen sen får man lägga in kläderna själv..
Jag har ett hyllplan o sambon ett.
Härligt med tom tvättkorg! Jag tycker att det är lite svårt med några av de där uddagrejerna, som man inte riktigt vågar köra ihop med så mycket annan tvätt ifall det skulle färga, så ofta ligger det lite sånna grejer kvar i min korg. Borde ge mig på dem, det går ju faktiskt att testa om de verkligen färgar genom att köra bara den saken tillsammans med en vit trasa en gång, så vet man ju sen om man måste handtvätta dem eller inte. Har bland annat en starkt orange sarong från Indien som legat otvättad lääänge av den anledningen.
När jag hade sambo så fixade jag i stort sett allt med tvätten. Det hände att han körde nån tvätt, men jag hann nog med 10-15 stycken mellan hansJag strök även hans grejer, men krävde att han a till dagen före om han skulle ha nån skjorta som inte var färdig. För det mesta la jag in hans grejer på rätt plats, men ibland la jag det på hans säng istället..