Inlägg från: Tres26 |Visa alla inlägg
  • Tres26

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Huvudvärk i över tre veckor. Började i förrgår med en kur med smärtstillande som lika väl kunde varit sockerpiller. Orkar inte med det här onda mer nu, och såklart får hemmet lida för det.
    Ser för jävligt ut nästan överallt här. Sängen är dock bäddad och diskbänken ren. Men resten av huset är i total kaos. Så här hemsk har det inte sett ut på lääänge. Grejer överallt. :( Blir gråtfärdig jag bara ser på det, men orkar ju inte hemifrån så jag slipper se eländet än mindre göra något åt det :( 

• Tres26

Jag har idag lyckas bädda sängen, då jag väl kom ur den vid 12 tiden... Nu skräpar jag i soffan istället. :)
    Ska försöka mig på en tvätt nu och hoppas på att jag orkar hänga den sen. 

• Tres26

Försöker hålla humör uppe.
    Fixat bäddningen idag iaf!

Pallas skrev 2012-02-11 15:21:39 följande:
    Egentligen handlar det inte om energi, tror jag. Förut har jag väntat på just energi och inspiration, vilket har gjort att inget alls har blivit gjort. När jag väl fått energi och inspiration så har jag behövt röja och städa i +åtta timmar för att få det tiptop, vilket gjort att jag förknippar städning med otroligt mycket jobb. Detta har i sig gjort att jag känner att jag behöver jättemycket energi för att röja och städa, och så har det blivit en ond cirkel av det hela.

Baby-stegen har hjälpt mig att göra småsakerna ändå, fast jag har ont om eller ingen energi. De stora sakerna jag pratat om och visat i tråden har jag bara gjort när jag varit ledig och inte haft några andra saker som hänger över mig.
    Håller med till fullo 
  • Tres26

Hade en liten uppsving idag så jag har shinat sinken samt hela köket, bäddat sängen, plockat ihop på samtliga golv i hela huset samt dammsugit. Fixat alla bord, byråar och andra ställen där allt kludder brukar fastna. Soffan är prydlig och det var väl allt tror jag. Jag är nöjd för nu känns det som ett hem igen. :)

• Tres26

Här hemma går det segt. Det enda jag verkligen hållit i under den här tiden är bäddning av min säng och dra upp persiennerna. Resten har det varit lite si och så med. 
    Har mina uppsving iaf så idag har jag plockat ur och i diskmaskinen samt hängt tvätten jag slängde i igår kväll.
    Hoppas min kropp tänkt bli bättre snart så jag orkar mer.
    Tummen upp till alla gamlingar och nykomlingar i tråden. Jag har noll koll på vem som är vem och speciellt efter alla dess namnbyten men hejja hejja allehopa! :D  

• Tres26
    Hörni, vitsen var ju inte att bli supermänniskor, utan att hitta lite nya rutiner. Och vi har gjort såna otroliga framsteg! Nu måste vi vara bussiga mot oss själva att kunna njuta av våra framgångar istället för att direkt negga när vi inte hinner/glömmer/inte ids! Vi är så bra ändå!

Vi har hängt i den här tråden en och en halv månad, vem trodde det liksom?? Vi har peppat varann, hittat nya egenskaper hos oss själva och lyckats decluttra både här och där. Nu njuuuter vi av att vi är så bra istället, aight??!! Skål
  • Tres26

Känner att jag börjar komma tillbaka i banan igen, jippi :D 
    Idag har sängarna bäddats, köket skurats, s&s i badrummet, disken diskad och tvätten inplockad och nya hängd. Sen gick jag ut till förrådet och rensade ur lite där. Började från vänster till höger och det funkade ju bra :) Fick ihop en kartong med skänk och en med släng. SKÖNT!!  
    Hoppas på att ha ork att fortsätta i morgon med där ute i förrådet. Fast då är det städdag för mig så blir antagligen att ha fullt upp ändå..  

• Tres26

Bytt till nya lakan i alla sängar. Har dock bara gjort en tvätt idag. Orken vart inte med till en extra. Men ingen som dör för det. 

• Tres26

Jösses.... Ska de putsas fönster nu också! :P Ja det är väl bara att göra de. Inte tänka. :) 
    Jag har ÄNTLIGEN fått ordning i barnens ena sovrum.
    Jag frågade hur dom ville ha det. Ena ryckte på axlarna och den andra sa, "släng allt. Eller ja, inte de, och de och de då. Men resten... Tror jag...." :) 
    Så vad jag gjorde var att jag plockade reda på det jag vet att dom leker med mest i en låda. Resten la jag i kartonger och ställde ut i förrådet. Det vart hela FEM kartonger fyllda!!! Vilken skillnad! Och barnen vart nöjda! Jag är så glad att det äntligen är gjort! 
    Och anledningen jag inte drällt i tråden på ett tag är för att jag rensat ut HELA mitt förråd (som var fyllt från bott till topp).
    Det vart 3 "flyttvändor" till röda korset. Kändes udda att se alla sina saker där men så skönt att få det gjort. Jag har hamstrat grejer i så många år så det är kusligt... 
    Jag kämpar samtidigt på med den där j**la diskbänken. Vissa dagar går det bra, andra inte. Tror de är lite för att det är så litet kök och jag inte tillbringar tid där som jag skulle gjort om jag hade ett riktigt kök med bord och allt... Men jag trölar på och kämpar! S&S har ramlat ur system sen våtservetterna tog slut, men ska komma igång med det nu igen.
    Enda som bestått är sängbäddningen och persiennerna.  

Tummen upp till alla nya och gamla här inne som kämpar! :D  

• Tres26

Skitfönster!!!!! Gamla, oöppningsbara men ÄNDÅ är det smuts och skit emellan!!! Skrikandes
    Hur tacksamt är det att putsa då det inte blir nån skillnad.....!!! 
    Nån rik en som vill donera nya öppningsbara fönster åt mig?! Drömmer 

• Tres26
    Pallas skrev 2012-03-05 20:22:16 följande:
    Jag kan bistå med en slägga. Om det går att stänga dem sedan är dock en annan fråga... 
    Chianti skrev 2012-03-05 20:40:17 följande:
    Låter ju kanon,  och så kommer dom aldrig mer behöva tvättas, lösningen blir permanent och Tres blir en lyckligare kvinna! Gud vad vore vi utan varandra??!! Solig
    Hahaha! Absolut! Att jag inte tänker längre än näsan räcker ibland!! Slägga är oftast den bästa lösningen Oskyldig

Luktärten: Flugor är hopplösa.... Och jag har faktiskt funderat på samma sak.. Dom lär ju ha krupit emellan redan då dom låg i flugmammans mage liksom.... Förvånad
  • Tres26
    060810 skrev 2012-03-06 15:05:16 följande:
    Här har inget funkat de senaste 2 veckorna. Übersjuk dotter och en liten son som mår psykiskt dåligt gör att orken inte funnits.
    Men igår städade jag hallen och köket (inte alls noga men diskade lite och dammsög och barnen sa när de kom hem: åh vad fint du gjort mamma, vad duktig du är.
    Det värmde i mitt hjärta. :)
    Så idag tog jag vardagsrummet, dock inte färdigt. Men får se om de ser nån skillnad när de kommer hem. ;)
    Här blir det att återgå till små saker och samla kraft och ork till att orka göra lite mer sen. ;)
    Man får göra så gott man kan då man kan de. 

Här är det segt också, men har börjat lite inne i äldstas rum och rensat. Han vart inspirerad efter det braiga jobbet jag gjorde i brorsornas rum så han ville ha lika. :)  
    Fixat en tvätt, sängbäddning och ett halvt kök idag.  
  • Tres26

Trodde jag inte hade gjort nånting igår men det hade jag visst de! Solig
    Fixade en sån där hemsk hot spot. Iofs flyttade jag bara på grejerna och inte till rätt plats så det är ju fusk, men vart ju fint där jag ville ha det fint iaf Oskyldig

Idag har jag som vanligt bäddat sängen, diskat och plockat lite. Ska snart tvätta. 
    Har massa kartonger som väntar på att bli flyttade också... BORDE ta itu med dom....! 

• Tres26

Tvärdäckade i söndags och vart liggande tills igår, är fortfarande inte helt på benen men på god väg. Hemma ser det dock ut där efter.. Men diskbänken är REN! tjohoo. :) Här får man va glad för de lilla. 

Fixat en tvätt, ska försöka göra konsttycket nu att hänga den och plocka in föregående som hänger där sen sist... Sen INTE irritera mig på allt stök utan göra lite i taget. Good luck.

• Tres26

Tusen tack till alla som är med i den här tråden. Nu bara genom att kika in här så fick jag tummen ur och gjorde det jag skulle. Jag hade tänkt att smyga förbi stöket och sätta mig i soffan. Men andra bullar är bakta nu! Tjohoo! 
    Hjärta

• Tres26

Ja det är härligt! 

Men jag har sååå svårt för nya (och gamla) hotspots! Kämpar som en galning med de 4 som är värst här i huset.. Och bara där hålls det knappt efter.. SÅÅÅ lätt att slänga dit grejerna. Är som hjärnan bara registrerar "åhh, tom plats att lägga post,kläder,påsar m.m" Sen kopplar det inte mer!
    GAAAH! Har lust att kasta ut möblemanget så jag inte har nåt ställe att lägga sakerna på! Hahaha. Kaaaanske är fel metod.... :P 

Har iaf skruvat upp en krok i hallen nu, speciellt åt mig och min handväska! Ett problem mindre att tänka på om dagarna :)

• Tres26
    Chianti skrev 2012-03-18 08:49:39 följande:
    Jag har börjat slarva med att bädda sängen. Det som är så enkelt. Varför blir det så?
    Just för att det är enkelt... 
  • Tres26

Nu har jag efter en hemsk natt lyckats fått i mig lite kaffe och frukost. Ska nu sätta igång med huset. Lite plock här och lite där så blir det en stor skillnad :D 

• Tres26

Ni är så duktiga allihopa ÄVEN om det ibland är lite tillfälligt nere i städningen. Det här är babystep ju! Och det bär bara gott med sig. Lite i taget! :) 

Har börjat lite, lite, LITE i sovrummet mitt (är ju bara mitt kvar efter jag fixade ungarnas).. Går sååå segt. Men ett par minuter om dagen gör väl sina underverk på de långa loppet. :)
    Har lyckats stöka till de i hallen också, (läs, går knappt att ta sig fram) sen jag rensa ur äldstas sovrum. Bland annat en bokhylla står där och skräpar.. Ska försöka få ut den i förrådet men det verkar gå segt med allt just nu... Klämmer mig bara förbi skiten... GAAAH! Nä. Nu får jag fan ta mig i kragen och göra det! Eller åtminstone ta reda på en av kassarna som står där.... Sen ska bokhyllan ut i morgon!  

• Tres26
    Chianti skrev 2012-03-21 09:03:22 följande:
    Helt galet, dessutom har vi haft 60 000 besök i tråden, och min tolkning av flylady har haft 3 600 besök!! Det betyder att vi verkligen inte är ensamma om att röra till det hemma tjejer! Skrattande
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!