Blomman123 skrev 2012-01-28 11:02:03 följande:
Hot spots är de där ställena där alla prylar drar sig till va? Där det alltid är oreda?
Swichande, är det när man ställer klockan och kör några minuter? Måste läsa på ordlistan tror jag
Det är helt rätt gällande Hot Spots. Det är ställen där det alltid har förmåga att hamna alla möjliga saker som inte har där att göra. Mina är ovanpå micron (har varit helt ren i 3 veckor nu!), soffbordet (också fin i 3 veckor nu!), mitt skrivbord (där har jag lyckats hålla undan mina saker men andra i familjen har dumpat saker där), bänken i grovköket (inte riktigt lika lyckat) och golvet i grovköket (total katastrof). Dessutom tycker jag att man hittar fler HS som man inte tänkt på innan.
Vad gäller swichandet tror jag att det är snabbtorkning av badrummet varje dag. Jag har inte lyckats ta mig till det steget så jag är inte helt säker.
Nu är iaf ordningen återställd i köket. Sinken Shiner och ny duk på bordet. Hela undervåningen är undanplockad inkl rensad på fula blommor. Nu är det lite snabbplock på ovanvåningen och nya gardiner i sovrummet som gäller. Där såg jag till min fasa att var små tomtar som stirrade på mig. Snacka om att bli hemmablind! Trodde att alla dessa små varelser var uppe på vinden sedan länge.