-
Bra jobbat! Stolt ska du vara!hon mot strömmen skrev 2013-02-12 20:05:28 följande:Har lyckats hålla hemmet lika godkänt varje kväll sedan i söndags. Mycket stolt över mig själv. Men då är det tvätten som är mitt stora mörker men den har jag sakta men börjat attackera. Till Helgen ska de vara väck med.Tack, jag är lite impad själv, faktiskt hahaha! Igår, när jag stod där i garaget med mitt glas vin och lite bra musik, efter en eftermiddag med pulkatolkning efter hästen och pizza på det, så kände jag mig så genuint lycklig! Nu ska jag dra igång en tvätt och sedan fortsätta skrapandet.Nano07 skrev 2013-02-12 19:46:01 följande:Pallas: du ska bara veta hur imponerad av dig jag är!
-
Jaha, då ska vi se... En tvätt hängd (i morse) och både ventilkåpan och topplocket på bilen är nu rena som alvarslen. I övrigt - helt jävla superkaos... Har jobbat 9-20:10 både idag och igår. I morgon blir det bara en normaldag: 8-17.45. Jag ska inte ens aaaandas om min "borde-göra-lista" efter jobbet i morgon och på fredag... Helst ska jag packa in två barn i bilen och slänga mig iväg till Norrland kl 11 på fredag, men jag tror inte jag hunnit med det som är absoluta måsten inför resan tills dess...
-
Hemma! Borde slänga i en tvätt och gå ut i stallet, men jag måste vila lite först... Puh!
-
Dina: Låter skönt att dela upp det!
Själv inser jag att jag kommer få reda upp till Norrland med en kasse smutstvätt. Minst. Kommer inte hinna tvätta det som ska med på resan.
Nu har jag limmat fast ventilkåpan på bilen och allt utom kam- och generatorrem är på plats igen. Håll en tumme för att det funkar den här gången, för nu vill jag tusan inte göra om det igen! -
Kors i taket, här har jag varit borta en dryg vecka och när jag kommer hem är det städat hyggligt! Skönt! Själv har jag byggt hall hos min son och svärdotter. Skitsnyggt blev det!
Före:
Efter:
De är tagna från motsatta håll, det första furuhelvetet från ytterdörren, den andra från köket. Nytt golv anländer i veckan, men det får de klara av själva för nu har jag övergett dem. -
Välkomna alla nya! Heja på!
Jag har fastnat i allt-eller-inget igen, behöver lite pepp och förslag på vad jag ska börja med (förutom shine the sink) -
JA! Jackan hängde på sin plats!Ms H skrev 2013-02-25 13:55:18 följande:
Men jag slår vad om att jackan hänger på sin plats Jag tycker att en hyfsat undanplockad hall och ett relativt rent badrum är det viktigaste. Kanske ska börja med en SaS och sen en kvart roomresque i hallen?
Jag började med att flytta på 1½ kubikmeter ved, för att kunna köra ut bilen när jag satt ihop den. Sen kom grannen så lägligt precis när jag var klar med det, så vi skruvade ihop det sista på härket och nu funkar den! Besiktning imorgon, om jag har tur.
Hallen behöver absolut röjas lite i, det var ett bra tips! Sen har jag bestämt att jag ska decluttra på byrån i köket och plocka tillbaka alla verktyg jag dragit fram för bilmekandet. Men först ska jag se till att barnen gör sina läxor och fundera ut någon middag, sen blir det lite hästpysslande. Har ju inte träffat gosegumman på över en vecka! -
Tack! Ja, visst blev det skillnad! Är grymt avis på hur fint de fick det, men jätteglad att jag kunde hjälpa till att bygga. Vi träffas ju inte så ofta och jag kan inte hjälpa dem i deras vardagsliv, eftersom det skiljer nästan 80 mil mellan oss. Guld värt att få komma dit och bidra med lite byggnadsmaterial och arbetskraft. Taklisterna var en riktig mindfuck, haha! Vi tapetserade barnbarnets rum också, det blev jättefint med.Linn77 skrev 2013-02-25 13:44:39 följande:Wohoo!
Vilken skillnad det blev.
Grymt jobbat! Så snyggt! -
Jag för höra ibland i den här tråden att jag är ett under av effektivitet och liknande. Tror de flesta här storknar när de får höra att jag byter sängkläder max en gång i månaden. Tog tex med täcken till besöket hos sonen och upptäckte att kaninen kissat på påslakanet. Har inte bytt än... Allt det där som ser effektivt ut för er inkräktar ju liksom på de vardagliga saker man "ska" göra...
I kök och badrum är jag noga med hygienen, även om det är rörigt ofta, men just sängkläder skulle jag vilja byta oftare. Det är en sån där oöverstiglig rutin för mig och har alltid varit.
-
Klädtips: Köp såna där vacuumpåsar till dammsugaren. Sortera kläderna och lägg sådant som används sällan i vacuumpåse. Märkpåsen med datum. Lägg in i garderoben. Har kläderna inte saknats/använts på ett år kan man med gott samvete slänga/sälja/ge bort.