Inlägg från: Pallas |Visa alla inlägg
  • Pallas

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Skrivborden dammade. Diskmaskinen laddad. Ska starta den och sen hänga tvätten.

• Pallas
    Feltryck01 skrev 2013-01-14 16:48:41 följande:
    Hade du slängt något som var deras? Det gjorde min mamma flera gånger utan förvarning, dock så var man ju tonåring då...
    Diverse papperklipp, knöggliga teckningar som legat på golvet en månad, trasiga leksaker, tidingar som är sönderrivna/kaninätna, metallskräp från högtalarställsbygget osv.
  • Pallas

Diskmaskinen startad. Tvätten får en omgång i tumlaren (brukar inte tumla, men nu var där ett lakan som måste vara torrt till kvällen). Byrån i köket decluttrad. Sorterat förpackningar.

Nu undrar jag om jag ska lägga silikonfogen på köksbänken, eller om jag ska ta hand om de udda sockarna som legat på kökssoffan i två månader... 

• Pallas

Köket fint. Sockorna ihopsamlade iaf, om än inte sorterade. En andra tvättmaskin är igång.

Nu ska jag dricka lite kaffe och tända doftljus, utan rädsla att allt damm här på skrivbordet ska antända. 

• Pallas
    Feltryck01 skrev 2013-01-14 18:14:00 följande:
    Härligt! Ta lite tid för dig själv, det är du värd! Solig

Själv har jag kört en snabbstädning (1 tim) som resulterade i bäddad säng, rent kök förutom handdisk som jag tar senare ikväll, två fulla soppåsar och en ren hall och en full tvättsäck. Det känns oerhört bra, kör ett sista race efter middag med disk och sen resten imorgon. Ett par steg i taget! Glad
    Ikväll satsar jag på sink shining och S&S. Sen är jag faktiskt helt nöjd med dagens göranden. Duck har jag nu en task inför imorgon, då jag ska på kurs i Sthlm och "måste" vara lite finare klädd än jag normalt är - jag ska välja och lägga fram kläder inför det, så jag slipper stå i morgon bitti och upptäcka att alla mina kläder är för små (har gått upp 10 kilo på kort tid och har annars bara rid- eller myskläder eller jobbskyddskläder på mig).
  • Pallas
    060810 skrev 2013-01-14 21:10:58 följande:
    Heja på mig nu är ni snälla, ska ut och diska trots att orken är noll!!
    Vill ha en ren diskbänk imorgon känner jag!
    Ska bara samla ihop all disk först. ;)
    You go! Börja med att samla ihop. Lägg i blöt det som behövs. Sen kommer du hit och skryter lite medan du väntar på att få sätta igång! Handdiskar du eller har du maskin?
  • Pallas

Har lagt fram kläder för imorgon, duschat och filat samt målat naglarna. Ovanligt för mig. Skönt att göra något för mig själv också, jag har en tendens att prioritera ner mig själv.

• Pallas

Hemma efter tvådagars chefsutbildning i Sthlm. Här kommer inte hända något mer i dag än att jag lägger mig och däckar i soffan.

Heja på, allihopa! 

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!