Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
Att plocka iordning i ett rum är room rescue och och plocka iordning från en plats som alltid samlar grejer är att ta en hot spot.
Igår fick jag IG i mitt flygande. 4 st room rescue, 2 mission och middagslagning innan jag ens kommit ur pyjamasen. Sen efter dusck, kläder, hår och smink blev det home blessing hour plus lite hysteriskt dammande mm Så mycket för baby-steps, haha. Jag som tyckte det såg städat ut dagen innan, men det var innan solen sken in och medans jag satt på bottenvåningen. Men nu är golven rena och adventskartongerna instuvade i klädkammaren. Idag en slappardag med familjen och jag ska bara köra de redan invanda sakerna När jag kommer till övervåningen i mitt decluttrande får jag reda ut vart allt hör hemma av allt jag bara skopade undan i första bästa låda igår
Börjar få in vanan att planera bättre, även om jag ännu inte har en bestämd planeringsdag för detta.
F-n vad bra vi är!
Jag har snart lyckats bemästar en av mina värsta fasor: tvättstugan!!
Den är alltid full av saker, ren tvätt, smutsig tvätt, gamla kartonger, ja you name it...
Under hösten har den förfallit så till den milda grad att det knappt gick att få upp dörren. Man kunde inte se golvet *skäms*.
Inte så praktiskt när man har två hundar, två småbarn & jämnt en massa tvätt.
Men; nu har jag tagit tag i de!. Babysteppat mig genom det genom att ta 10 min i taget, eller bara öppna dörren & fläcka tag i närmsta grej som ska kastas osv.
Nu är det nästan klart. Räknar med att det ska bli det under morgondagen.
Jag är såååååå nöjd!!!
Vi har en självgående dammsugare står oanvänd i tvättstugan sen 2 år, då sidoborstarna gick sönder. Orkade inte ta tag i lagningen innan garantin tog slut, vilket känns jobbigt. och då blir det ännu jobbigare att ta beslut nu vad vi ska göra med den. Laga och ha kvar? Laga och sälja, sälja som den är eller skänka. Att vi inte hade brottom att laga den då var att vi inte var helt nöjda med den En blomm fick vi flytta på för den kördes omkull varje gång. Vardagsrummsmattan körde den upp ludd från så den behövde extra tömningar, och sen lämnade den sånn ludd lite varstans. Och så körde den fast på fotöljerna. Men nu är det iof bara mattan vi har kvar... Får rensa lite mer innan jag kan ta tag i det beslutet.
postade för tidigt: Vi tömmer bilen när vi kommer hem, låter bara de saker som alltid ska finnas där ligga kvar. Skriv upp det på en post-it nu, eller på din att-göra-lista så decluttrar du där en dag denna vecka och sen håller du bara efter genom att göra det till vana att tömma bilen varje gång du kommer hem.