Inlägg från: Ms H |Visa alla inlägg
  • Ms H

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Härligt 060810! Nästa vecka är vi tillbaka i sovrummen. Galet fort går det, tycker jag. Men nu ser jag fram emot semestern, som börjar i nästa badrumsvecka :)

• Ms H
    81missan skrev 2013-05-16 20:57:00 följande:
    Jag har fortfarande inte hoppat på själva  FlyLady är lite skeptisk måste jag erkänna mot amerikanska grejer och lite rädd för internet fortfarande. Jag vet, jag följer inte riktigt normen...
    Kanske ska testa iaf, hur gör man? Ber man bara om att få alla mail och sen är det att haka på?

Det lättast sättet är att läsa Linns blogg! Den är dessutom rätt avamerikaniserad Skrattande
  • Ms H
    Linn77 skrev 2013-05-16 22:18:57 följande:
    Tack söta du!
    Men har du inte läst denna morgons inlägg?
    Det är riktigt amerikanskt med budord från FlyLady och allt Tungan ute

He he, men sanningen är att jag gillar min lilla ordning & reda påminnelsevägg mer och mer. 

Nej, jag är helt off på att läsa bloggar för tillfället Skäms Har öppnat Bloglovin typ två gånger den här veckan, uppdaterat listan men sen inte ens tittat vad det kommit för nya inlägg. Men det är lite samma med FL och FB också, här läser jag bara några få favorittrådar.

I´ll be back! 
  • Ms H
    SockerStinn skrev 2013-05-22 21:53:52 följande:
    Vikt hela dotterns garderob och samtidigt fått gallrat, tog även sonens tröjlåda. Tog dock lite tid så resten blev försenat och som straff fick jag ta hand om avdukning först nyss. Men nu morgondagen förberedd halvvågs och jag tillåter mig sätta upp fötterna en liten stund innan jag plockar fram morgondagens kläder (mina) och packar dansväskan (dotterns).

Jag lägger alltid fram kläder till mig och påminner dottern (6) om att lägga fram kläder till sig. Sonen är dock av ett annat mynt, han bestämmer sig på morgonen vad han ska ha och som tur går det fort, för lägger han eller jag fram kläder kvällen innan så är det inte de han vill ha sen på morgonen. 

Vi tar en dag i taget beroende på vädret och om kläder kan återanvändas nästa dag.

Har en egen liten box för udda strumpor, där slänger jag 4 ggr av 5 ner udda strumpor utan att titta på vad som ligger, men ibland kollar jag igenom alla och parar ihop. 

Att vika garderober och lådor låter jobbigt Tungan ute
  • Ms H
    81missan skrev 2013-05-24 14:05:15 följande:
    Hej på er! Jag är nyss hemkommen med bebis och inser att jag inte tänkt på att det ska förvaras fler kläder i badrummet nu. Hittills har dom två pojkarna delat på hyllan under skötbordet men nu har det kommit en till varelse så frågan är hur jag ska få plats...

Grattis! Hoppas att ni alla mår bra och att du låter bli att städa så mycket de närmsta dagarna Flört
  • Ms H

Idag blir det ett varv med maskrosjärnet, ENBART maskrosor :)
    Senare lite rosbuskeklippning. Solen strålar här idag.

• Ms H
    81missan skrev 2013-05-26 20:00:14 följande:
    Har börjat ta tag i vinterkläderna, hälften kvar att tvätta. Kämpar på med att hålla koll på köket och det går än så länge ganska bra. Däremot är det visst sand i halva huset. Var på väg att plocka fram dammsugaren men det får visst vänta till imorgon.

Tror färemot jag byter vardagsrummet mot sovrummet, det har förfallit sedan bebis kom, sängen aldrig bäddad, frågan är väl om det är lönt?

Mitt grattisinlägg kom tydligen inte fram, grattis till ny familjemedlem!

Nej, strunta i att bädda sängen, men sträck ut underlakanet och fluffa kuddarna, så känns det treligare att lägga sig nästa gång. 
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!