Liafiaa skrev 2012-02-11 23:14:51 följande:
Nu tänker jag hoppa in här! Jag behövde verkligen denna tråd!
Mitt hem är kaos och när jag väl städar är det fint i en vecka sen rasar det.
Hur börjar man tycker ni?
Era tips tack :)
Jag är en riktigt slarver , haha!
Jag började med att diskbänken minsann skulle vara fin varje kväll, då hade jag ett område som såg bra ut när jag klev upp och det gav en bra energi. Sen utökade jag det till att min andra bänk också skall se helt okej ut. Försöker dock att tvätta på en speciell dag, ha golven snygga varje fredag, ibland städar jag och dottern ihop, för några veckor sen började jag med att sängarna skulle vara bäddade innan vi gick iväg på morgonen och det fungerar jätte bra, i veckan bäddade till och med dottern på 4 sin säng själv och hon var så supernöjd
Jag har kört med bara små små steg, för jag vet att det blir alldeles för mkt i mitt huvud annars, så när en sak flyter eller mer har förvandlats till en god vana så lägger jag till en ny liten ide som passar i mitt hushåll, så jag går en långsam väg, inga stora projekt ännu, förutom att jag burit upp allt som inte behövs osv till mitt extra rum (numera förråd) för då kan ja senare gå igen en sak åt gången där inne och skiten ligger inte och skräpar i resten av hemmmet.
Nu rensar jag t.ex i köksskåpen, jag har som vana att bara ställa in allt och jag har hittat x antal tuggummin, läppsyl och massor av annat i dom som inte skall vara där. Så nu har ett skåp som mest användas att salma skräp till faktiskt fått mer ordning och innehåller alla ungsformar
Små små steg, mitt största mål är att vardagen flyter, måltider, fin diskbänk och att de inte plottrar till sig helt som innan.