vallakra skrev 2015-11-06 10:47:00 följande:
Jag kopierar ett av mina egna inlägg i en annan tråd
:
När det gäller post och småsaker i hallen har vi löst det med ett IVAR-skåp och två tidskriftsamlare i trä från IKEA.
Jag har målat skåpet och tidskriftsamlarna i samma färg som väggen.
Sedan skruvade jag fast tidskriftsamlarna på sidan av skåpet.
Skåpet sattes upp på väggen vid sidan av dörren.
I den övre av tidskriftsamlarna ställs "ingående" post, för att gås igenom efter middagen.
I den undre ställs "utgående" post.
På insidan av skåpsluckan (som ju är av trä) sitter familjealmanackan och en penna.
Varje familjemedlem har en låda i skåpet (små plastbackar från ÖoB) där man förvarar mobiler, nycklar,solglasögon osv.
I skåpet läggs även "lånesaker" som filmer lånade av kompisar.
Vad gäller tandläkartider o. dyl. skrivs de in i almanackan vid genomgång av posten, själva kallelsen sparas sedan bredvid den berörda familjemedlemmens låda i skåpet. Efter avklarat besök slängs kallelsen.
Jag irriterade mig länge på alla dessa småsaker som flöt omkring i hallen så nu är jag mycket nöjd (och stolt) över min enkla men effektiva lösning
.
Det där vore något för mig!!! Skulle du vilja ta en bild och lägga in antingen här eller skicka som meddelande till mig?
Jag har följt tråden länge och har följt fly lady-appen men det var längesedan sedan nu så det är dags att börja från 0 :(.