angio101 skrev 2013-06-11 11:36:42 följande:
Finurlan: Hur bra är ni på att renovera/snickra/inreda? Har ni gjort nåt liknande förrut, jobbar nån av er med det/ har det som hobby eller är det skolslöjdsnivå?
Renoveringsprojekt tillsammans med små barn och glada amatörer brukar vara bakgrunden till "Arga snickaren"s objekt och paren verkar då ofta vara på gränsen till skilsmässa.
Jag har själv tagit beslutet att låta släktsommarstugan som jag fick i arv gå vidare i släkten då varken jag eller maken är händiga och det är mycket som behöver göras på stugan (min far gjorde inget på femton år) och vi har två små barn (och ingen bil med urusla kommunikationer till stugan). Mitt liv tog en ny riktning helt enkelt, när jag ärvde stugan 2007 var jag singel (och hade bil) och kunde fixa smågrejer iaf men pengamässigt var det ett svart hål (löste ut mina bröder samt fixade avlopp), sen kom min man in i bilden och två barn tätt samt bilen skrotades, då fanns det varken pengar, tid eller möjlighet att ta sig dit ut. Nu är jag nöjd hur vi har det idag, men visst sörjde jag att jag inte kunde behålla landet ( i släkten sen 1880-tal, min farfar är född där 1884)
Nä, här är det träslöjdsnivå på oss båda två så maken har nu satt ner foten, inget husbyte just nu. Du har nog rätt, att ta sig an ett sånt projekt när man har småbarn är nog inte helt bra.
Vi får nöja oss med vårt lilla 70-talshus tills vidare.
Badrummet är fortfarande orört... Jag får inte till det och saknar Linns råd grymt mycket!