Inlägg från: mrsIce |Visa alla inlägg
  • mrsIce

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Häxan: Tror de allra flesta är precis som du, ibland behöver man en paus från vardagen för att ta igen sig! Är man dessutom ensamstående med barn så kan jag tänka mig att det är än mer välbehövligt. Hoppas du får en skön helg och att du kan fylla på ordentligt med energi

• mrsIce

Här är det fuskvarianten som gäller idag, jag sitter uppkrupen i soffan, snosar bebis och läser en bok, medan vår RUT ser till att det bli skinande rent (men köket var ju rent innan hon kom )!

Snart är det dock dags att börja rensa lådorna i vår "jag-panikstädar-innan-ngn-kommer-genom-att-stuva-undan-allt-här"-byrå. Tänk va mkt plats jag kommer få sen!

• mrsIce

I morgon blir det nystart för mig! Har helt fallit ur spåret, men det är bara att gå på't igen!

• mrsIce

Här pågår tokstädning inför morgondagens besök av RUT samt födelsedagsfirande. Vad hände med att alltid ha det undanplockat..?!?

• mrsIce

*smygläser lite efter ett 6 mån långt uppehåll härifrån och hoppas på inspiration*

• mrsIce

Pallas: Tack!! Om jag hade haft kök, jacka och badrum underkontroll så hade mitt hem nästan sett städat ut

• mrsIce

Jag smygläser här fortfarande och önskar att mitt kök var lika fin som den var i början av detta året. Men skam den som ger sig, babysteps!

• mrsIce

Vår RUT har precis varit här, så just denna sekund kan jag faktiskt sitta ner och inte behöva städa (även om det finns massor att göra ändå).

Stora frågan är HUR vi ska lyckas hålla det undanplockat, vi är fantastiska på att dra fram grejer, mindre fantastiska på att plocka tillbaks. Igår inhandlades iaf en till leksakslåda så att barnens nya leksaker har ngn stans att bo!

• mrsIce

Här städar vi fortfarande bort nyårsaftonskalaset. Går sakta men säkert framåt och just nu är det bara köket som ff är en krigszon. Men lagom till ikväll har jag säkert lyckats ta mig dit!

Gott nytt år på er! ð???

• mrsIce

Usch, jag har fortfarande inte hittat diskbänken under all REN disk, hur svårt ska det va att bara plocka undan grejerna när man plockar ur diskmaskinen? Av ngn konstig anledning hamnar alltid alla plastgrejen på diskbänken och därifrån kommer de aldrig :/

Gjorde iaf en S

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!