Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
Vad hände med Känsliga tittare varnas??!! Tur att jag satt ner!
Hurra för dig!!! Och hurra för oss alla! Vad vi kan!
Bakat bullar hela eftermiddagen, både fastlagsbullar och saffransbullar med mandelmassa och cocos (det fanns bara 1-kilosförpackningar med mandelmassa, såklart...). Må deras bingolott fatta eld och brinna i evighet om de inte blir goda! Positivt att jag klarade av att hålla undan hela tiden så att det nu går att laga mat utan problem.
Kör lite decluttering här i dag. Liksom någon annan beskrev så gör jag lite mer än vad som är föreskrivet enligt Fly Lady-konceptet, men jag orkar inte när jag jobbar så jag får passa på när jag är ledig. Har rensat och sanerat badrumsskåpen klart, decluttrat medicinskåpet och fixat det som var kvar i köket efter gårdagens maratonbakande (ställt undan ren disk) samt fixat undan den rena tvätten till lådor och garderober och swischat båda badrummen. På tur står tvättande och plockande i vardagsrummet och tvättstugan, samt dammning i sovrummet.
Började i barnens rum men blev så sur när ungarna gick efter och rev fram allt jag sorterade upp och slängde. X-(
Ännu en ledig dag och jag fortsätter med decluttrandet och passar på att städa på riktigt. Har tömt braskaminen på aska och gjort rent glaset på den. Det tog en timme! Nu har jag kastat en del skräp som stod i sopskåpet och ska sanera skåpet och dörrarna invändigt. I dag kommer husägaren och inspekterar skadorna från läckan därunder, då kan det ju vara trevilgt om det inte ligger musskit, gamla glasspinnar och lökskal där...
Har dammsugit också, få se vad jag ska hitta på sen.
Tack för pepp och tips, ska kolla på dem! Det kommer komma surt efter att jag tar i så dant när jag är ledig, men det finns en tanke med det också. När jag jobbar blir det inget annat än kanske swischa badrum och skura diskbänken. Orkar inget mer. När jag väl kommit en bit på vägen med decluttrandet (som jag ju inte börjat med förrän nu de senaste dagarna) så tar jag ner tempot igen och ska försöka ta en liten sak per dag istället. Det är min plan, få se hur jag lyckas tvätta ur mina gamla ränder.
Nu funderar jag på vad jag ska hitta på. Det lutar åt att jag röjer lite utanför ytterdörren.
SockerStinn: Yes, så där har jag det nu också medan jag försöker rensa och hitta en dedikerad plats till allt som blir kvar. Det finns inte plats ännu, så det som för tillfället är hemlöst står i garaget eller i nån garderob. Eller på golvet. Sakta med säkert går det dock framåt! Hade aldrig klarat det utan er!
Nu är det lunchpaus här, sen blir det lite städande utanför ytterdörren och efter det ska jag sätta ihop den sista klä'dställningen till garaget.
Sockerstinn: Går det att sätta upp rejäla upphängningsanordningar på väggarna och i taket? Där kan man vinterförvara barnleksaker, trädgårdsverktyg osv. Vad är det för återvinningsgrejer som ni har i garaget? Jag har ju gjort en rätt stor återvinningshörna i köket. Inte är det särskilt snyggt, men mycket praktiskt. Snyggheten får komma i andra hand nu när jag är mitt i rensningen. När jag är klar ska jag unna mig fina möbler och korgar.
Nu är det officiellt: jag har slutat röka (dock inte att missbruka nikotin - jag har en elektronisk cigg). Småstegen går igen även där, nu fattas bara att komma igång med träningen. När jag röjt färdigt här hemma ska jag babysteppa med träningen.