Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
Hörni tjejer... Tack för att ni är så himla goa! Jag gillar den här tråden, blir glad varje gång det kommit ett nytt inlägg :)
Hörni tjejer... Tack för att ni är så himla goa! Jag gillar den här tråden, blir glad varje gång det kommit ett nytt inlägg :)
Om man inte vill rensa bort kläder kan en ordentlig, genomtänkt sortering hjälpa ganska mycket tycker jag. Man får plagg av samma typ tillsammans och därmed bättre överblick och det blir lättare att förstå var man ska lägga in de rena kläderna. Om det är ont om plats kan man fundera på om det finns nån klädtyp man kan förvara nån annanstans, typ jobba-i-trädgårdenkläder eller nått.
A och O tycker är en bra garderobsinredning. IKEAs system är bra, dessutom är det ganska billigt, om man har rätt mått på sina garderober för det systemet.
Jag håller också på att vänja in rutiner just nu. Inte så mycket städrutiner kanske, men ta-hand-om-mig-själv-rutiner. Jag är tex värdelös på ansiktstvätt och att smörja in huden, det ska jag vänja in under mars. Jag dricker för lite, det ska också ändras på. Ta hand om håret är det också si och så med. Jag menar, 8 månader mellan frisörbesöken har inte varit ovanligt. Nu står det inskrivet i kalendern för hela året när det är dags att boka tid igen (4 ggr/år känns lagom). Hålla ordning på röran finns också med i rutinerna, men ingen regelrätt städning än så länge (pga sjukdom).
81missan: hur ofta duschar du? Har du provat att byta duschtvål? Har du provat att inte använda tvål på benen (eller att endast göra det ibland)?
Och klädförvaringen... Finns det nån möjlighet att flytta ut sängkläder mm till nånannanstans?
Nån som har hittat på en bra struktur på sina rutinlistor? Alltså, själva listan, hur man får den/de överskådlig/a... Jag skulle helst vilja ha alla rutiner i samma lista, dvs både de jag ska utföra varje dag och de jag bara gör en gång i månaden. Grejer som görs ännu mer sällan kan få stå i en annan lista (typ fönstertvätt, avloppsrensning och sånt)