Inlägg från: 060810 |Visa alla inlägg
  • 060810

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Hej gamla som nya vänner!! :)

Jag har hållit låg profil ett tag men nu känner jag mig peppad att ta tag i hemmet igen!

Babysteps värre blir det här då vardagen är tuff med 3 barn med speciella behov + att jag pluggar 100% till undersköterska och är ensamstående! ;)
    Ja ni ser redan där undrar jag hur detta ska lyckas!
    Men jag ser det som så här, barnen är 1 år äldre nu och borde kunna hjälpa till lite mer än förra året (på deras villkor och då de bara är 2, 4 och 6 år gamla) och att jag sett att jag kan lyckas och har jag viljan kan jag nog lyckas med en del.
    Kan jag hålla mitt kök ok (köket är det första man ser när man kommer in genom ytterdörren och någon dörr finns inte) och en hotspot så kommer jag vara glad för det! Kan inte ha för höga krav i början, det hade jag förra året och det gick åt helvete rent ut sagt.

Har städat en del idag då barnen är på dagis men borde även plugga, men ja hemmet har förfallit under julhelgen och med 3 barn hemma som inte fattar det här med städning gör att man blir trött.
    Men jag ska kämpa på och klara mina banysteps!

Nu får vi damma liv i tråden igen och peppa varandra! :)
    Och vänta inte till nyår! Börja idag! ;)

• 060810

Jag ska försöka få min köksbänk ren från disk men får se om jag lyckas. En natt med ett astmabarn och 2 timmar på akuten igår har tagit av min kraft. Vi släpptes ut 20 min innan 12 slaget i a f. ;)

• 060810

Här går det galet trögt!! Jag orkar ingenting!

Tog tag i hallen idag och fick lite ordning där men inte någon bra ordning men fick bort mina påsar som låg på golvet efter gårdagens shopping med sonen. ;)
    Får vara nöjd för har ju även pluggat idag.

Imorgon hoppas jag få gjort 1-2 hotspots!
    Ungarna tycker inte om min nya "städa 5 min" regel. :( så att få dem att fatta blir nog svårt. Men jag kämpar på! Någon gång ska det väl funka. ;)

• 060810

Jag har diskat idag och fick undan nästan allt!! :)
    Så glad jag blev att jag lyckades med det.

Har även städat under soffan i vardagsrummet, torkade av bordet i vardagsrummet och la bort den julduken. Imorgon ska vi städa bort julen och packa ner alla julsaker. Ska bli skönt, fast jag tycker om julen med mysiga ljusstakar och fint i fönsterna.

Har även vikt in tvätten och hängt upp ny på tork som jag hoppas är torr till ikväll så jag kan lägga in den med! ;) Annars får det bli morgondagens projekt ihop med julstädningen.

Nu ska jag lyckas lägga min minsting och sen blir det nog lite mys med de stora och så ska jag tvätta en maskin tvätt så det blir klart med. Har mycket tvätt, men tvättar jag en maskin idag har jag i a f gjort det och kommit en liten bit på vägen.

• 060810

Jag är stolt över mig själv. Har ett relativt stort skåp som saknar dörr i köket (bara ett hyllplan) och det har inte blivit städat på väääldigt länge!
    Men nu gjorde jag det och det tog kanske 25 min så var det klart! Slängde en del saker där och nu ser man hur fint det kan vara. Får ta en ny sak imorgon och göra fint så kanske inspirationen kommer till att göra mer. ;)
    Känns i a f väldigt bra just nu. ;)

• 060810

Ja verkligen!! Tänkt många gånger att nu ska jag göra det, men nej det har jag sen inte orkat.
    Har massa såna här ställen som måste bort!
    Framför min säng tex samlas all sköns jävligheter även om jag städar där hela tiden. ;)

• 060810

Jag kommer gå ut imorgon och titta på mitt skåp och undra vad fasen som har hänt.

Kan ju säga att ungarnas kommentar (när de kom upp för femtioelfte gången) var: WOW mamma!

Så det känns ju jävligt bra att få höra det från dem ;) får se om de kan göra nåt lika fint på sina rum och visa mig ;) 

• 060810

Idag blir det inget städat här.
    Får man smita undan städningn när man är sjuk??
    Orkar knappt sitta upp så det är ingen liten förkylning jag åkt på utan nåt värre...

Hoppas orka mer imorn men idag blir det inte gjort något. 

• 060810

Idag mår jag bättre och jag hoppas kunna shina sinken idag och kanske ta ett 5 min röj på min hotspot.

Skulle behöva tvätta lite med, men får gå ner o se om det är ledigt först ;)
    Men om 30 min ska barnen i säng och sen är det dags för mitt idag lilla städryck.

• 060810

Blev inte mycket städat idag här... Men jag röjde undan golvet på minstingens rum och dammsög där inne i a f. Disken blev aldrig tagen för minstingen vägrar ju sova så får inte gjort mkt i köket utan satte mig med en skoluppgift istället. Ja sånt behöver göras det med, men vi satsar på en ren diskbänk imorgon istället.
    Nu måste jag sova efter att ha sovit 3 timmar i natt bara... 

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!