Inlägg från: 060810 |Visa alla inlägg
  • 060810

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Hej gamla som nya vänner!! :)

Jag har hållit låg profil ett tag men nu känner jag mig peppad att ta tag i hemmet igen!

Babysteps värre blir det här då vardagen är tuff med 3 barn med speciella behov + att jag pluggar 100% till undersköterska och är ensamstående! ;)
    Ja ni ser redan där undrar jag hur detta ska lyckas!
    Men jag ser det som så här, barnen är 1 år äldre nu och borde kunna hjälpa till lite mer än förra året (på deras villkor och då de bara är 2, 4 och 6 år gamla) och att jag sett att jag kan lyckas och har jag viljan kan jag nog lyckas med en del.
    Kan jag hålla mitt kök ok (köket är det första man ser när man kommer in genom ytterdörren och någon dörr finns inte) och en hotspot så kommer jag vara glad för det! Kan inte ha för höga krav i början, det hade jag förra året och det gick åt helvete rent ut sagt.

Har städat en del idag då barnen är på dagis men borde även plugga, men ja hemmet har förfallit under julhelgen och med 3 barn hemma som inte fattar det här med städning gör att man blir trött.
    Men jag ska kämpa på och klara mina banysteps!

Nu får vi damma liv i tråden igen och peppa varandra! :)
    Och vänta inte till nyår! Börja idag! ;)

• 060810

Jag ska försöka få min köksbänk ren från disk men får se om jag lyckas. En natt med ett astmabarn och 2 timmar på akuten igår har tagit av min kraft. Vi släpptes ut 20 min innan 12 slaget i a f. ;)

• 060810

Här går det galet trögt!! Jag orkar ingenting!

Tog tag i hallen idag och fick lite ordning där men inte någon bra ordning men fick bort mina påsar som låg på golvet efter gårdagens shopping med sonen. ;)
    Får vara nöjd för har ju även pluggat idag.

Imorgon hoppas jag få gjort 1-2 hotspots!
    Ungarna tycker inte om min nya "städa 5 min" regel. :( så att få dem att fatta blir nog svårt. Men jag kämpar på! Någon gång ska det väl funka. ;)

• 060810