Inlägg från: Ms H |Visa alla inlägg
  • Ms H

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Förslag på högindelning:
    1. Det man direkt ser ska i pappersinsamlingen
    2. Det man direkt ser ska i papperskorgen (kuvert, postit, småskräp)
    3. Sånt man behöver göra något med före det kan arkiveras/slängas
    4. Sånt man vill läsa (tidningar mm)
    5. Sånt som ska in i pärmar
    6. Allt annat (denna hög gör man för att man inte ska fastna i "men vad vill jag göra med det här?" under den första sorteringen.

Sen skulle jag ta hand om högarna i ordningen 5, 3, 6. Hög 1 och 2 skulle jag direkt lägga på rätt ställe, dvs ställa pappersåtervinning och sopkorg på golvet bredvid mig när jag sorterar. Hög 4 skulle jag lägga på soffbordet och bläddra mig igenom när jag sitter framför tvn på kvällarna.

• Ms H

Missade att skriva att hög 5 skulle kg sen i sin tur sorters i högar efter vilken pärm de ska in i. Därefter hade jag sorterat varje sån hög efter vilken flik i pärmen de ska in under, därefter ta i hålslaget och få in pappren på rätt plats.
    För tillfället har jag på mitt skrivbord kommit så långt att pappren ligger på respektive pärm. Nu blev jag nästan lite sugen på att sätta mig och få in dem på rätt plats, vilket ju dessutom står på februaris attgöra-lista, så det passar ju alldeles utmärkt att få den lusten just nu. Ska bara äta min framdukade, mycket sena, frukost först :)

• Ms H

Trollungarnasmamma skrev 2013-02-24 12:27:33 följande:

Hahaha härligt!

Att jag har mängder med högar på skrivbordet, att jag fick lust att komma vidare med högarna eller att jag satt med frukost vid 12? Drömmer

Nu har jag förflyttat mig och tekoppen till kontoret. Tror jag bjuder på en förebild. Observera att jag redan rensat en hel del de senaste veckorna Flört

• Ms H
    Ms H skrev 2013-02-24 12:50:33 följande:

Att jag har mängder med högar på skrivbordet, att jag fick lust att komma vidare med högarna eller att jag satt med frukost vid 12? Drömmer

Nu har jag förflyttat mig och tekoppen till kontoret. Tror jag bjuder på en förebild. Observera att jag redan rensat en hel del de senaste veckorna Flört

Hmm.... varför hamnade fotot i citatrutan för? =/
  • Ms H

Efterbild! Det enda som återstår är att ta med pappersåtervinningshögen till rätt ställe när jag lämnar kontoret samt några få papper som hamnade i "ska titta på"-högen, den åker med till soffan och blir kvällens uppgift. Nu ska datorn få sig en halvtimmes decluttring, vilket den är i stoooort behov av. På att-göra-listan hamnade också att jag ska leta fram tavelkrokar och därefter be nån om hjälp med att sätta upp tavlor, de som ligger/står på skrivbordet men också i rummen bredvid.
  • Ms H

MrsIce: ser ju bra ut! Ska du kanske lägga till "ta hand om ren tvätt" också?

• Ms H
    LitenBlomma skrev 2013-02-24 15:49:17 följande:
    Ms H: Wow, snyggt!!

Tack! Ja, det känns skönt måste jag erkänna =)
  • Ms H
    Africa skrev 2013-02-24 19:19:12 följande:
    Snyggt! Jag blev så inspirerad så jag städade mitt arbetsrum också av bara farten!

Härligt! Själv fasar jag för nästa fas, nämligen att sammanställa alla kostnader för alla renoveringar här hemma. De kvitton jag har sitter i renoveringspärmen, men ska kompletteras med fakturor och lite ur minnet. Har ärligt talat ingen lust att få svart på vitt hur mycket det faktiskt kostat, men det är ändå bra att veta.
  • Ms H
    Analoga skrev 2013-02-24 19:45:33 följande:
    Använder ni er av Flylady?  Eller finns det någon svensk variant?

skrubba.se sägs vara en svensk översättning, men jag har inte tittat på den. Annars har TS en egen variant, finns länk tidigt i denna tråd. Och så har Linn77 tolkat till svenska i sin blogg, länk dit finns också tidigare i denna tråd. Själv tar jag bara gobitarna bland det som nämns här Glad
  • Ms H
    Schack73 skrev 2013-02-24 23:29:22 följande:
    Favoritar om jag är välkommen :)

Klart du är!
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!