Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
råd tack?
Igår hade jag gäster och bjöd på middag och efterrätt. Bestämde mig innan att allt skulle diskas upp innan jag gick och lade mig, här skulle det icke lämnas kvar då det snabbt blir en vana för mig att lämna sen... Jag förberedde mig dock innan. Såg till att diskstället var urplockat, att det inte fanns någon disk i hon så det bara var att sätta igång sen när dom gått. Och jösses, jag gjorde det faktiskt! Jag blir lika glad och stolt över mig själv varje gång jag tar ett steg i rätt riktning. Jag kunde vakna upp till ett rent kök och en städad lägenhet!
Jag hoppas verkligen att jag kan hålla i det här nu men det SKA jag klara!
Vad trött jag är idag! Jag jobbar som fastighetsskötare och i det ingår en del trappstädning. Jäklar vad trött jag är i kroppen, för helvete vad skitigt det är överallt nu! Tjocka lager med smuts, alla kåkar tar 3 ggr längre tid nu och jag är helt slut. Men det är jäkligt skönt att komma hem till en ren lägenhet! Jag har börjat att försöka att alltid diska upp efter frukosten (försover vi oss som i måndags gör jag det icke dock ;)) för det är så skönt att komma hem till en ren diskbänk. Idag har jag diskat upp efter middagen och borde göra något mer men jag är helt slut. Bara att sätta sig här i två minuter är jobbigt... Just idag känner jag att det börjar komma ikapp att jag är ensam med barnen hela tiden... Men jag hoppas att jag är piggare imorgon :)
Jag kan inte låta bli att vara jävligt nöjd över mig själv då jag trots en riktigt jobbig trötthet nu har bytt alla handdukar, plockat upp allt från golven som ungarna dragit fram, städat badrummet, gjort rent alla speglar, fått en unge i säng och snart kommer den andra krypa till kojs också och då lär jag slockna direkt ;) Det blir skönt imorgon bitti när jag kliver upp och jag tycker att det är så jäkla skönt att ha slutat att säga att jag tar det imorgon. Det är bara att ge sig på det, man mår ju så bra efteråt!