Jag försöker få med familjen. Men har inte tagit upp Flylady. Jag och maken har kommit överens om att hålla rent på diskbänken och att ta åtminstone fem minuter varje dag och plocka undan på valfri plats. Sen blir det oftast mer, idag har maken tvättat, hängt upp kläder och tagit ner allt det som hängde sedan tidigare... Tvätten tar oftast han, så vi kör inte en maskin om dagen, utan han får göra som han tycker är bäst Jag tar det som sagt lugnt med stegen. Har än så länge bara kommit till att shina sinken (och idag gjorde jag det faktiskt riktigt ordentligt för första gången, med ättika och bikarbonat) och att ta en Hot Spot om dagen. Sen smyger jag in lite utrensning (decluttering) någon gång när det passar. Nu känner jag mig nog redo för att introducera swish & swipe, men jag känner att jag inte kommer till skott för att jag inte vet hur jag ska organisera det rent praktiskt. Så nu undrar jag hur ni andra gör det rent praktiskt. Har ni rengöringsmedel stående på handfatet? Använder ni en trasa (byter ni den varje dag) papper eller något annat? Använder ni samma till handfat och toalett?