Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
IceCloud skrev 2012-01-04 13:25:16 följande:
usch, nu känner jag mig inte alls peppad att fortsätta med detta. Pratade med sambon om han inte ville haka på det här o försöka sätta lite vardagliga rutiner.Men det var tvärblank nej!
Han ville inte bli tvingad att städa om han inte hade lust sa han (han städar aldrig om man inte tjatar så lusten finns nog inte alls) därför tänkte jag ju att det kunde vara bra att börja smått.
Men nej, det gick inte alls...
Känns ju så där att vara helt ensam med detta samtidigt som den andra bara stökar till istället...
Spontant känner jag att du skulle fråga honom om han tycker att du också endast ska städa när du känner för det, men det är säkert ingen bra idé... men, finns det något han oftare tar tag i än annat? I så fall tycker jag att du ska lämna de sakerna till honom och koncentrera dig på andra saker som du tycker är skönt att ha rent. Till exempel om det han brukar göra är att dammsuga, så ta aldrig i dammsugaren men se till att det är undanplockat i köket och hallen. Om det är grusigt kan du ju hinta honom lite snyggt om det