Ms H skrev 2012-01-23 12:05:46 följande:
Vad är weekly homeblessing hour, nån som kan sammanfatta?
Som jag har förstått det så är det 10 minuter per syssla
* Töm alla sopor, bär ut till soptunnan
* Byt lakan ( hann själv med att byta typ bara hälften)
* Pusta speglar och dörrar (dörrar förstår jag inte men kanske om man har glasdörrar då?)
* Dammsuga på de stora ytorna ( tänkte att man hinner väl inte dammsuga så mycket på tio minuter men jag hann hela undervåningen. Vi har inte mycket mattor!)
* Moppa
* Damma (och torka av la jag till)
* Sista posten är rensa tidningar. (Här har jag lagt till post och lådor, har några lådor på strategiska ställen. En på hallbyrån där nycklar mm mm hamnar. Kan man kolla igenom den och lägga rätt de saker som skall va nån annanstans.
Detta är hur jag har förstått bless-timman. Eftersom det är 7 saker och du bara har en timma så borde du ju få välja vilka 6 saker du gör denna dagen. Läste på FlyLadysidan om en dam som hade 7 postit-lappar med dessa göromål på uppsatt typ till vänster på sin spegel. Sen var hennes mål att flytta en om dagen till högersidan då den var avklarad så man kan tydligen dela upp den på hela veckan också.
Kört två lördagar nu och jag tycker det funkar fint. Sätter klockan och svissar runt. Jag får mycket gjort under tidspress!