Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
Nä, nu har min iPhone fått fnatt och vill visst inte va med mer... Får starta datorn lite senare och skriva klart då istället. :)
Nä, nu har min iPhone fått fnatt och vill visst inte va med mer... Får starta datorn lite senare och skriva klart då istället. :)
Här hemma blir det stiltje så fort min man är hemma. Vi städar och plockar på så olika sätt och har helt klart olika syn på t.ex. hur väl kökshon ska vara urtorkad... Det sämsta är nog att jag återgår snabbt i mina gamla (o)vanor när han är hemma. Typiskt!
Men idag har han varit på jobbet och jag har kunnat pyssla med mina babysteps i min egen takt. Har fortfarande inte kommit längre än att jag lägger fram kläder till barnen kvällen innan, bäddar sängen (efter frukost för att den inte är varm), putsad köksho, S&S i badrummen och en tvätt om dagen. Frågan är om jag någonsin kommer vidare till nästa steg...?
Hur som helst blir jag väldigt peppad att fortsätta med babystepsen av att läsa om er andras framsteg!
Jag är föräldraledig (annars jobbar jag heltid) med andra barnet och maken jobbar mer än heltid.
Har tidigare haft häst, men känner inte att jag hinner det längre så nu går jag på Friskis
Bara framtagning av kläder kvar att göra idag. Sinken shinad, badrummen swishade och sängarna var snyggt bäddade enda tills två små trötta prinsar kraschade i dem. Känner mig nöjd!
Kanske ska ladda tvättmaskinen också det bara är att starta imorgon bitti.
Idag var ingen bra dag. Kom ur fas redan imorse pga dålig nattsömn. Köket var ett kaos större delen av dagen, sängarna bäddades inte direkt och jag glömde tvätten i maskinen. :/ Fick iallafall fixat allt på min lista till slut (blev nyss klar med S
Varför tar min iPhone bort halva inläggen???! Morr!
Blev nyss klar med swishandet, men huset ser ändå inte kul ut. Vi har börjat med en ombyggnation på övervåningen så saker står inte där de borde och det är gipsdamm överallt. Och makens utsedda hotspot förblir orörd dag efter dag.... Tur att jag reser bort på måndag och slipper se eländet! ;)
Försöker babysteppa så gott det går nu när jag och småpojkarna inte är hemma på en vecka. Idag har jag t.ex shinat morfars (min pappas) diskbänk samt swishat ena badrummet. Bara för att försöka hålla igång rutinerna.
Något som verkligen fastnat är sängbäddandet, men jag gör det inte direkt utan öppnar ett fönster för att vädra, går och äter frukost och bäddar sen. Samma visa hemma som borta. Känns bra att "veta hur och vad jag ska göra" på morgonen. :)
@Rigor: Igår var jag på väg att swisha en offentlig toalett (skötrum), men hejdade mig så klart. Det svarar kanske på din fråga! ;)
Annars flyter det på bra tycker jag, men just nu är det bara nedervåningen som städas och plockas på eftersom bygge pågår på övervåningen. Har lite att komma ikapp med efter att ha varit bortrest en vecka och maken stökat ner hemma, men har lyckats jobba på bra idag trots två busfrön hemma. Kanske för att mycket bara går på rutin och jag inte behöver fundera på vad som ska göras och i vilken ordning. Har tidigare haft en tendens till att starta allt för många projekt samtidigt och inte avslutat dem. Snarare stökat ner mer än jag städat...
Maken erbjöd sig att plocka undan i köket imorgon, väldigt frestande, men istället (medan resten av familjen snarkade) drog jag på min städa-spellista som jag gjort på Spotify och fixade hela köket på ett kick! När jag ändå höll på vek jag lite tvätt som blivit liggande i tvättstugan (ajabaja mig) swishade badrummet och dammade hela nedervåningen. Hurra va stolt och nöjd jag känner mig nu!
Att städa till musik som gör mig glad och energisk funkar verkligen super för mig, får mycket mer gjort då, och snabbare, än om jag måste lyssna på något hjärndött barnprogram eller liknande.
Nu är det natten för mig också. Imorgon fortsätter firandet av vår nyblivna treåring! :)