Inlägg från: Fiamedbarn |Visa alla inlägg
  • Fiamedbarn

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Sisu, jag har såna där läskiga djur....såna som är guldfärgade och flyger. Skulle dom inte gilla använda kläder? Jag vet att de gillar naturmaterial i alla fall som ull och så. Fast jag låtit kläder frysa i minusgrader, tvättat misstänkta kläder, har cederträ överallt...och ja jag kan inte komma på fler åtgärder utan att slänga kläderna! Jag har flyttat en del men de har alltid flyttat  med så jag antar att jag får leva med dom.

Luck is what happens when preparation meets opportunity.
  • Fiamedbarn

Sisu, fast egentligen finns det väl ingen praktisk fördel med att inte blanda rena med använda plagg! Min sambo tycker jag är lite nojjig med detta

• Fiamedbarn

Har gett mig i kast med lägenhetens hetaste hotspot - hallbyrån! Ville bara berätta att jag är så duktig

• Fiamedbarn

Jag är helt otroligt stolt! Den första (och värsta!) hotspoten avklarad! Nog var det jobbigt, men jag trodde ändå att det skulle vara svårare än det var! Och på köpet satte jag en löpare på byrån, och lyckades fixa en lampa (trots att vi inte har nåt eluttag i hallen) - det senare har jag försökt med  i nästan ett år utan att lyckas! Jag fattar det inte riktigt...

Det skönaste är nu att jag frigjort arbetsyta! Nu finns det faktiskt ett utrymme där man tillfälligt kan skyffla av sig saker. Hjälper en hel del i vardagsstressen! 

• Fiamedbarn

Bang shinar ordentligt! Jag visade babystepen för min sambo igår, och vips var sinken ren på kvällen

• Fiamedbarn

Vike, fungerar det på honom utan att han läst om det menar du? Det låter ju alldeles förträffligt! Han kanske har smittats helt enkelt

Tres, jag skulle vilja berömma dig men jag blir mest trött över allt du gjort, när jag själv bara stoppat i mig det som varit i närheten (bröd, godis, bullar) och ligger trött med envis migrän....vår aktivitetsnivå är för olika för att jag ska kunna vara generös och ge dig beröm som du förtjänar! 

• Fiamedbarn

Någon som har börjat med "Set a bedtime" eller vad det heter? Jag försökte göra det igår. 22.00. Men sen skulle jag hänga upp tvätt och se lite SVT play och vips så var klockan tolv och jag halvdöd dagen efter andra dagen i rad. Inte så kul. Är inte duktig på att gå och lägga mig....hur gör ni`?

• Fiamedbarn

Inser att klockan är passed bedtime men jag vill inte...jag vet inte varför. Vill liksom inte missa nåt. Eller inte lägga mig förrän jag har koll på livet. Eller känner mig nöjd....måste stupa isäng för att inte trotsa mig själv...

• Fiamedbarn

Jag vet inte var det står, men det finns med på bilden vid babystepsen: 

• Fiamedbarn

Jojjanna, vilken gullig Alfons du har Jag förstår hur du menar, det är ju så mysigt att nattsudda med datorn i sängen...borde sitta på en hård pinnstol i drag istället! Men nu ska jag följa min brorsas råd, att se en riktigt tråkig film...persepolis vad det nu är för nåt.

Gonatt därute where ever you are! 

• Fiamedbarn

Vad sjutton gör ni av alla era kvitton som ni vill spara?

• Fiamedbarn

Jag tycker kvitton i burkar eller pärmar inte funkar så bra. Jag undrar verkligen vad den ultimata lösningen för detta är! Ni får gärna komma med mer kvittoerfarenheter!

• Fiamedbarn

Kan nån förklara det där med städa med zonmetoden lite kort? Jag har inte tid att läsa flylady men funderar på att göra så här:

Mån - ons: Zon köket. Dvs plocka, sopa golv, åka till återvinning, handla, laga mat och ev. städa ur skåpet under diskhon. Här ingår också ev. städning på hall och framsidan.

Tor-lör: Zon vardagsrum och uterum. Fokusera på att plocka och fixa golven. Dammsuga och om man orkar även moppa. Vattna alla växter ute och inne med näring. Hit får även lillemans rum räknas in.

Sön:  Zon sovrum. Dvs sortera kläder, tvätta, plocka och ordna garderober och nattduksbord som alltid blir belamrade.

Luck is what happens when preparation meets opportunity
  • Fiamedbarn

På söndagen tillkommer även förberedelser för veckan som att handla och laga storportioner.

Jag har inte testat detta än men har idag fokuserat på köket och ska sen iväg och handla och laga mat. Är ledig på onsdagar  

• Fiamedbarn
    81missan skrev 2013-08-07 12:45:00 följande:
    Flamedbarn: Flylady's tanke är ung en zon per vecka. Nu är det köket om jag inte har helt fel.
    Då är jag ju rätt på det i alla fall
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!