vivianne skrev 2013-08-03 20:07:20 följande:
Till ute-leksaker har jag en plastkorg (modell gammaldags lövkorg men ny och i plast) som jag gjort några hål i botten på (blir full med regn annars). Lätt och smidig och bara att sätta in i förrådet på hösten. Kanske inte jättevacker men praktisk. Till alla bollar är jag just nu på jakt efter ett sånt där bollnät som fotbollsklubbar har. Tänk vad härligt att bara hänga upp på en krok i förrådet! Men anledningen tillsatt jag egentligen svarar är cyklarna. Har du plats till ett riktigt cykelställ, kanske med ett tak, så skaffa det! Cyklarna blir stora fort. Min åttaårings 24-tummare känns nästan lika stor som våra vuxencyklar och jag drömmer om ett riktigt cykelförråd. Ett lågt plasttak anpassat till barncyklar låter som om det blir urvuxet snabbare än du tror.
Ett riktigt cykelförråd harvi inte plats med tyvärr. Och om taket sätts högt upp så skymmr det sikten när i ska backa ut samt för bilar som passerar s åde inte ser om våra barn kommer ut. Därav kompomissen. Jag tänker att om det är så att barnen kommer under nu så kommer rätt stora cyklar in om man tar de likt bökigt från sidan. Inte perfekt men men.
Lövkorg? Jag änkte nått med skydd mot regn o sol så sakerna håller bättre men du tycker det funkar, hmm ska överväga det.
81missan skrev 2013-08-03 19:48:57 följande:
Idag var jag visst före min tid. Fick inspiration att dra ut spisen. Städade i princip hela spisen och passade på att rengöra ugnen också. Såg nu att köket är nästa zon- toppen!
Hur många här är duktiga och lägger ner städningen för att umgås med familjen på lördagarna? Jag har svårt för det, trots att jag är hemma hela veckorna...
Jag har svårt när jag jobbar, och idag har jag dåligt amvete att vi kört fixar-grejjer hela veckan. Så nu blir det familje-söndag (tippen har ju ändå stängt
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-wink.gif)
) En vecka kvar på semestern. Men lite fix blir det nog också idag, fast efter utflykt.
Igår köpte vi tavlor (halleluja och kors i taket!). Kom en dörrförsäljare från konsthögskola utomlands och i vanliga fall avvisas sånna fortare än kvickt men just tavlor har vi jätteavårt för så jag kunde inte motstå att få se dem på plats. Perfekt! Hoppas bara de går bra att montera på ram och att de håller så jag inte gått på nått dumt. Nån annan som köpt från dessa?