Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
Typ be honom skriva ner en lista och sedan göra en vettig arbetsfördelning? Eller kanske be han berätta och jag skriver?
Typ be honom skriva ner en lista och sedan göra en vettig arbetsfördelning? Eller kanske be han berätta och jag skriver?
Ok, ska testa. Men jag kommer att få bita mig rejält i tungan för att inte säga nåt ogenomtänkt. Än en gång tack för att du varit min hobbypsykolog idag!
För att inte bli helt off-topic har jag idag gått igenom vardagsrummet. Dammtorkat alla lister och möbler, tvättat fönstren och duschat blommor. Vardagsrummet var iofs förra veckans zon, men jag räknar in idag till den veckan. Är bara spritskåpet kvar att Decluttra. Har även fått upp en tavla som legat i ett halvår på att få komma upp väggen och en stor spegel som legat i två år!!!
Har i kväll roat mig med att läsa lite olika bloggar som länkas härifrån. Jättefina!
Förra veckans zon, vardagsrummet, avslutade jag idag. Skönt att äntligen klarat av en zonstädning. Veckans zon blir lite svår att genomföra med tanke på all snö och is som vägrar försvinna i år. Lite avtorkning av ytterdörren kanske det får bli iaf. Tar hand hallen istället. För visst ingick den också? Där råder en viss organiserad kaos just nu. Jackor för alla olika temperaturer. Skor och kängor som passar allt från snöstorm till en snabbvisit till soptunnan. Drömmer om att få tvätta in skidbyxor och vinterjackor. Våren, komsi, komsi....
Jag läste ditt inlägg om start och landningsplats. Jag är tyvärr inte bra på att lämna avtryck efter mig men inlägget var jättefint och smakfullt!
Tyvärr har vi en ganska liten hall (groventré) som dessutom är kombinerad med tvättstuga så helhetslösningarna går bort men jag lurar på delar av vad visas på bilderna. Störst problem tycker jag barnens skolväskor/ryggsäckar är. De hänger just nu, ja om de inte trillat ner som vanligt då, på en innerdörrs handtag. Ingen bra lösning just för att de åker i golvet hela tiden. Där skulle jag vilja ha en bättre lösning. Klurar vidare...
Jag hänger också gärna med i de nördigas bildtråd.
Nu har jag också ansökt om tillträde.
Jag kan bara konstatera att ingenting blev gjort här hemma idag. Kom hem tio från jobbet, dök ner i kastrullen och åt resterna från middagen. Sen tog jag ett ett större dyk ner i sängen där jag ligger nu och ska varva ner lite.
Nya tag imorgon och då är det äntligen fredag!
Åh, vad fint sholof! Längtar att få plantera ut i krukorna, men vi har fortfarande ner mot -10 om nätterna. Och hålla på och bubba in och ut om dagarna varken orkar eller vill jag.
Jag brukar roat titta på grannen när han springer ungefär 20 vändor på kvällen med sina odlingar från växthus till förråd. Iof brukar han sen komma viftande med sina gurkor innan jag ens fått ner fröna.
Härligt sholof, hoppas det blir bra
Här tror man knappt sina ögon. Bad barnen plocka undan lite på sina rum eftersom vi får främmande ikväll. Lite suckar som vanligt, men efter 5 min kom de ner och ville låna kökstimern för då har de kommit på att de ska hjälpas åt att plocka i ett rum 10 min och sedan ta nästa rum i 10min. Undrar just var de fått inspiration till timren ifrån.
Var precis och kollade läget och det är full aktivitet vill jag lova. Påminde dem om att man får ta en paus emellan, men de hade löst det på sitt sätt. Efter 10min fick man ta en bit lördagsgodis...
Själv har jag gjort en rejäl vända i köket på bänkarna och Sinken. Nu blir det hallen, passar ju bra eftersom besök väntas. Sen får det bli en sväng ut. Barnen vill leka med kompisar, så antingen blir det fullt hus här eller så kanske det blir alldeles tomt.
Mannen hoppas jag fixar matinköp inför kvällen. F ö så skurade han golven i badrummen i går och körde en tvättmaskin. Undrar just om han tjuvläser här.
Just nu känns det som det finns hopp även för denna familj.
81missan: 7 och snart 11.
Sholof: jag jag hoppas att det håller i sig också. Ang. Plåstren har jag dem i en sån där liten plastlåda från Ikea (tror det är 3 för 15kr i olika färger). Jag har tömt ur plåstren från sina små kartonger. Finns i badrummet på ovanvåningen.
E986: jag säger bara Decluttra! Börja med babysteppen från Fly Lady och du ser snart skillnad.
Undrar just om jag gjort nåt dumt nu. Stoppade precis in dunjackan i tvättmaskinen. Den har blivit väl använd i år vill jag lova. Barnen börjar klaga på att det är för varmt med vinterkläder om dagarna. Får se hur jag gör med dem, det är ju fortfarande minus om mornarna. Fast skalkläder med fleece under värmer också ganska bra.