Inlägg från: 060810 |Visa alla inlägg
  • 060810

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Hallen med tagen! :) bara mattorna som ska på plats och omgång 1 är diskad. ;)
    Borde hinna klart med allt jag vill idag. ;)
    Imorgon ska jag bara slappa. ;) orkar inte mer än så då tror jag. Då ska dottern till dagis igen och de stora är iväg till på fredag eftermiddag. ;)
    Får passa på att vila, nästa vecka blir hektisk.

• 060810

Pallas: det låter som mig. :( är det för rörigt vet jag inte var jag ska börja. :(
    Jag har ett kök som ser ut som fan rent ut sagt och om 2 timmar måste det vara klart.
    Hoppas jag hinner.
    Pluttan sover nu så nu har jag min chans.

• 060810

Fick beröm för min städning trots att jag själv inte var nöjd och disken fortfarande finns kvar.

• 060810

Tack Pallas! Det värmer. :)
    Hoppas kunna ta lite mer under dagen. Men nu är det mamma-dotter mys med film. ;)
    Trötta så det behövs.

• 060810

Idag blev det inget städat. ;)
    Natten var hemsk så blev vila och en tur på stan med en kompis och hennes son.

Får ta nya tag men här ser ok ut ändå. :)

• 060810

Igår sanerade jag köket. :) torkade av väggar, lister, alla ytor, ja typ överallt utom inne i skåpen. ;)
    MEN när det varit fint i knappt 1 timme så ska min dotter (5 år) värma köttfärssås i micron, bara det att när hon ska lyfta in den i micron så tappar hon den så det stänker köttfärssås i hela köket!! :(
    Vaddå lagt ner 2.5 timme i onödan. :(
    Jaja inte mycket att göra nåt åt. :( Får väl göra om det igen! För det är massa fett och olja som måste saneras. :( skitjobbigt!!

Jaja annars har mitt problemområde nr 1, hallen hållt sig fin sen i onsdags! :)

Idag är planen att badrummet ska tas.
    Involvera barnen i det tänkte jag. ;) kan behövas! ;)

• 060810

Fick ett ryck ikväll och tog köket, igen, och vardagsrummet. ;)
    Känns väldigt bra just nu faktiskt.
    Sitter och slötittar på golf men det kliar i fingrarna att städa, men får ge mig nu för annars är risken stor att jag fastnar och håller på hela natten. ;€

• 060810

Hallen och köket städade! :) så underbart skönt! ;)
    Dammsugit och skurat golv. Nu blir det vardagsrummet som ska få sig en omgång igen. Räckte liksom inte igår för bara halva togs. ;)
    Sen är det min del av vardagsrummet som ska tas med. ;) där ser av någon anledning ALLTID förjävligt ut. :( så det måste bli bättring med det.
    Men från att vara sängliggande till att orka detta är ett stort framsteg.
    Så vi får hoppas jag orkar med vardagsrummet och min del idag. Bara plocka undan och skura golv som måste göras. Resten som damma får vänta.

• 060810

Även sonen och ena dotterns rum städade!! Vad fan har det tagit åt mig idag? ;)
    Tagit kök, hall och 2 rum med alla 3 barnen hemma!! Wow!!! :)
    Mellan inhalationer och matande så har det blivit lite städat med. ;)
    Känner mig jättepepp just nu på att hålla på hela kvällen ikväll igen. ;)
    Men jag ska bara ta disken ikväll faktiskt och köra 1-2 maskiner tvätt beroende på hur länge jag är vaken. ;)
    Mitt rum och vardagsrummet togs aldrig idag så det får bli projekt imorgon. ;)
    Måste ju spara lite tills dess. ;)

Så nu ska barnen i säng och sen tänker jag diska och sen slappa (om min hjärna fattar det). ;)

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!