Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
Det bådar gott!
Ni har också ansträngt er, ser jag! Heja på!

Idag har jag inte knäkt städkoden, tänkte jag skriva. Men så tänkte jag efter. Nä, jag har inte decluttrat idag, det är sant. Men jag har haft "family-fun-day" (Registrerat dottern till fotbollsskola och varit på första träningen på fm samt haft ett mini-kalas på eftermiddagen) och bäddat sängarna, s&s båda badrummen, kört två maskiner tvätt, tagit en hot-spot, dukat av och torkat av bordet direkt efter maten, lagat mat enl. vecka-matsedeln. Och torkat av några köksluckor och kört en 5 min room-rescue. Helt på automatik! Mycket bättre kod-knäckande än så blir det nog inte! plus allt som går på 3-min-regeln som tas direkt innan det blir en röra numera. Hänga upp i hallen osv. Bara disk-maskin kvar, men jag tror faktiskt den får vänta till imorgon bitti. För sista punkten för dagen är den viktigase; förbereda för imorgon. Om vi ska hinna med simskola, köpa fotbollsskor, titta på mur-sten, beställa en semesterresa och besöka svärmor så gäller det att starta dagen rätt
Hej tråden,
Nu orkar jag titta in igen. Blev lite knäckt av min och makens långa att-göra-lista, särskilt som vi prioriterade olika. Sen gick ugnen i spisen sönder på det. Men idag har vi köpt en ny - självrengörande. Funderade lite på inbyggnads men då hade vi behövt byta köksbänkarna med och köpt skåp till, så det blev en vanlig spis. Då fanns bara en självrengörande att välja på så det var lätt
Dags att rycka upp mig och rensa en kvart. Eller laga middag.
WHB, planerat, handlat och anti-procrostination day allt-i-ett idag - nöjd! Imorgon blir det jobb och sen vara social på kvällen, och så social och familje-dag på föörsta maj
Njutit av sommarvärmen hela dagen, och på kvällen medans barnen höll på att somna rensade jag i hallen. Packade undan vinteroveraller, hestravantar och dyl Mer än så vill inte jag göra en dag som denna
traskr lite skamset tillbaka in i trådet. Det har verkligen återgått till kaos hemma, och jag vet inte hur det kunnat bli så. Men jag undrar om det inte är pollen-tröttheten som sugit all kraft ur mig. För jag har verkligen inte fixat 15 min declutter ELLER städ per dag Inte ens kört en maskin tvätt om daget, utan med nöd och näppe fixat jobb, få hem ungar från dagis och få mat på bordet. Nu är jag förkyld också, varit i två veckor så det hjälper ju inte till. Idag får jag dock vila mig, maken har tagit barnen på utflykten vi hade tänkt göra tillsammans.
Så nu efter att jag vilat hela förmiddagen tänkte jag göra lite nytta. vet inte var jag ska börja, men tänker att allt jag gör är en "välsignelse" för hushållet, så bara jag gör något. Börjar med att duscha!
Testade att ha mindre vatten och mer diskmedel och det blev mycket lättare, tack för filmen Neelah! Behövde bara fönsterfuts till en liten envis fläck.
Gardinen struken och ena längden upphängd. Tar en liten pustare emellan, det märks att jag är förkyld. Snart kommer familjen hem, får se om det blir nått mer flygande efter det.
Halkat efter med städ igen, prioriterat bak. Igår kom jag på att det inte blir nå kul att inleda semestern med storstäd, så jag suckade uppgivet. Och vips så städade hela familjen! Och vilken skillnad det är på att städa själv och en hel familj! Tyckte inte jag gjorde så mycket men på några kvartar gick vi från kaos till undanplockat, dammat och halva huset svabbat. Nu gäller det bara att hålla det så här - en kvart om dagen.