Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
î??
Tumme upp för denna tråd!
î??
Tumme upp för denna tråd!
Jag kom in lite senare men jag hänger på. Fjärde dagen som målen är att hålla ren diskbänken, köksbordet, samt köra en maskin tvätt varje dag. Bara det gör en enorm skillnad. Hade besök av en kompis idag och behövde bara plocka upp litet leksaker och plocka undan lite i hallen innan. Brukar sällan vilja ha besök för jag känner att det är stökigt hemma men nu var det inga problem. Grejen är väl att så här i början gör man mer av bara farten.
Att det lilla kan göra så mycket!
Tack TS! Och alla andra som delar med sig och ger tips och inspiration!
Hotspot? Är det typ en belamrad yta? Jag kör fortfarande med att bädda sängen, hålla rent på köksbordet och på diskbänken, samt köra en maskin tvätt om dagen. En skön känsla har infunnit sig. Små nya vanor har åstadkommit en märkbar förändring i mig. Nu ser jag min röriga hall och tänker "Det kommer...., babysteps!".
Det viktigaste är ju att vi mår bättre.
Jag är just nu sjukskriven för utmattningssymptom och de här babystepsen ger mig dagliga rutiner att hålla fast vid hur jag än mår.
Har börjat från början igen efter skidsemester och en depressionsdipp. Men jag vet hur lätt det var att få in vanorna sist så det känns bra i alla fall. Betydligt lättare att hitta greppet om tillvaron igen nu.
Som sagt så får det ta sin tid.
Här går det upp och ner med orken. På dagens flihgt plan står det att jag skall rensa och slänga gamla trosor och udda strumpor.
Jag handlade lite kläder till min dotter igår som jag också skall lägga in i hennes garderob.
En maskin tvätt är redan igång.
Förutom de vanliga sysslorna ska jag även träna idag. Tar nog en cykeltur i det vackra vädret.
Det verkar kanske inte mycket, men för mig är det mycket med tanke på mitt svajande stämningsläge.