Pallas skrev 2012-01-21 14:10:07 följande:
Men hur har ni tid? Har ni inga jobb? Barn? Fritidsintressen? Djur?
Jag har inte tid! Därför belamrades hela mitt vardagsrum av torkställningar och högar med stryktvätt. Vilket i sin tur var ett av det största skälen till att jag behöver FlyLady!
Här är köket helt ok, har hotspottat köksbordet samt tämligen grundligt städat mitt badrum. Trasor och en sprayflaska med diskmedelsvatten är inställda så nu finns det egentligen inget skäl till att inte börja swisha. Och faktiskt har jag strukit klart det som låg - och städat undan torkställningen! Ska ta bord strykbrädan och -järnet så fort det har svalnat ordentligt. (Note to self: inte tänka "jag måste ju ändå tvätta imorgon igen...")
Ganska rart var när jag visade min man den söta lilla sprayflaska som jag inköpt enbart för detta ändamål. Han tyckte den var fin och precis lagom stor (0,5 l). När jag sa att jag tänkte köpa två till: en till köket och en till stora badrummet så ville han också ha en till sitt badrum (vi har rätt nybyggt och stora badrummet är inte klart ännu så han använder gästbadet och jag extratoan...)
(Har bytt signatur från Sarek)