Inlägg från: 2små2stora |Visa alla inlägg
  • 2små2stora

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Denna tråd är något för mig
    Hotspots har jag med om man nu kan kalla 80kvm källare för hotspot.  Men efter 15 vändor till soptippen han vi nu gå som vanligt folk.

Jag har engagerat stora delar av familjen så nu har vi ett städschema med 4 stationer så vi varje dag gör var sin del. Det är så skönt att komma upp till ett någorlunda städat hus och det tar inte mer än 15 min varje kväll. Ingen som behöver diska varje dag utan var 4:e dag diskar man osv. 

Nu är det bara sovrummet som jag/vi måste lära oss att hålla ordning i.  

~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • 2små2stora

Schnappi: lovar att inte avslöja dig

Vi får hjälpas åt att hålla ordning  

• 2små2stora
    Luktärten skrev 2012-01-08 21:25:34 följande:
    Kul! Ni känner alltså varandra utanför FL?
    bara genom facebook och diverse andra trådar här på FL 
  • 2små2stora

Fler än jag som är slut ikväll, men disken, diskbänken och spisen och tvätten är fixade vilket var min uppgift idag. 

• 2små2stora

Innan dagis hann jag inte mycket mer än bädda sängen. Men har nu städat sovrumet till helt acceptabelt skick på 20 min.
    Idag blir det mer städning av den enkla anledningen att sonen fyller 15 i morgon och svärföräldrarna kommer i morgon och stannar över helgen och resten av släkten  kommer på lördag. I morgon vet jag att jag inte kommer att hinna någonting då jag ska skriva en tenta mellan 9-14

• 2små2stora
    Blå Flygare skrev 2012-01-22 21:03:10 följande:
    FlyLady-veckorna är amrikanska, så eg. skulle jag ha bytt zon idag. Men så har jag ju inte gjort innan, så det blev sista deccluttrandet i dotterns garderob och utklädeslåda. plödsligt ville hon slänga sin prinsessklänningar, hon som har dem dagligen. Sen kom jag på det; hon får ju ingen ny klänning för hon har redan tre. Hoppsan! Jag gjorde det tydligt för henne att hon INTE kommer att få någon ny även om hon gör sig av med de hon har, annars hade hon nog slängt de i smyg! Hon var även med när vi rensade bland kläder, men inte heller där slängde jag allt hon ville. Som strumpbyxor hon hade senast förra veckan. 

Hur gör ni andra när ni rensar bland barnens saker? Hur gamla är barnen? Min tjej är 5½, sonen 2½ 
    Jag rensar utan dottern annars ska hon ha kvar allt möjligt skräp. 
  • 2små2stora

Vi ska flytta om 2 sovrum idag tänkte verkligen sanera bland barnens alla saker och få bort allt som inte används.

• 2små2stora
    060810 skrev 2012-06-04 10:11:48 följande:
    Jag har ännu en gång fått bevisat att jag inte kan putsa fönster. :(
    Fan vad dem ser ut nu. :( Kvittar vad jag gör. :(
    Putsat 2 nu och de blev inte bra så nu skiter jag i det för idag.
    Svalt vatten, ngr droppar diskmedel fönsterskrapa och en ren diskhandduk. 
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!