ssf skrev 2012-01-02 11:27:58 följande:
Är det bara jag som tycker att det känns konstigt att vara sminkad och typ jobbklädd när man går hemma och småstädar?
Nä!
Jag har bytt ut "ta på skorna" till att duscha, då känner jag mig fräch och behöver inte skämmas om det ringer på dörren. Igår gick jag i nattlinne hela dagen och håret stod på skaft när grannen ringde på.
Sminket är på, varför bara hålla huset fint ifall man får oväntat besök? Eller för maken? Eller sig själv? Men mysbyxor får vara min hemma-klädsel även fortsättningsvis. Det spar massa tvätt och jag slipper köpa nya jeans (vilket jag avskyr) i tid och otid. Sliter ju massa på knäna när man leker med barnen. Men nattlinnet är bytt till bh och topp.
Kändes underbart att gå upp till ett rent kök. Jag har bestämt att det är ena hon som ska hållas ren och fri från disk, och att ena sidan av diskbänken alltid ska torkas av. Andra diskhon är till att lägga disk i när maskinen går och medans man lagar mat. Diskar upp har jag som mål att göra direkt, men har man barn får man vara beredd att man blir avbruten ibland. Hellre realistiska mål som man kan hålla. Man får komma ihåg att i USA är det standard att bara ha en ho, och en ho håller jag ren. Har man två får de nyttjas!
Vad har ni för tips på att rengöra kylskåpsdörren? (vit) Det är både fett (handavtryck) och märken från kylskåpsmagneter. Och ett rött märke från en plastpåse som en gång fastnat mot dörren
Fettet har jag någorlunda fått bort med yes, men det kanske finns något smidigare?
Har äntligen rensat ut lite från skafferiet som är utskrivet från dietist. Tänkte lämna tillbaka det idag när jag ännu är ledig, men så hade mottagningen stängt. Så nu står det här på köksbänken och jag vet inte vad jag ska hitta på. Jag kan inte ställa det utanför mottagningen. Lite kan jag lämna till BVC. Ev. lite till en bekant. För sen kommer det dröja innan jag kan komma iväg medans de har öppet. Blä!
Och soptunnan är mega-fylld, så att rensa vidare i skafferiet är inte riktigt läge än. Tur jag rensade lite innan jul