Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
Måste ju försöka, jag hänger på
Måste ju försöka, jag hänger på
Snart en vecka avklarat!
Igår kväll tog det emot att göra iordning diskbänken men var mäkta nöjd att jag ändå tog tag i det. Under långhelgen skall tvätten tas tag i och så ska jag försöka rensa nån låda eller ett skåp per dag. Finns hopp för mig med känns det som. Tom sambon plockade ur diskmaskinen häromdagen utan att jag sagt till om det!
Appropå diskutionen tidigare om att män och kvinnor ser olika på när det är rent osv så har jag kommit fram till att jag måste vara man! Jag tycker inte det är så farligt om det ligger lite grejer framme medans jag tycker det är viktigt att det är typ dammsugit. Sambon därimot tycker det är väldigt irriterande när det ligger några tidningar tex på vardagsrumsbordet!
Önskar alla lycka till under helgen att klara den första veckan av våra nya liv !
Tar tag i stora tvätthögen! Är hos min mamma som har tvättstuga med två maskiner och riktiga torkmöjligheter!
Jag har köpt ett gäng korgar i olika storlekar. Har en teori om att om varje sak har en plats så kanske de inte ligger överallt sen. Tänker att det ska vara lätt att göra rätt. Har tex ställt en korg på hallbyrån som kan fånga upp alla saker som annars ligger i en röra på byrån. Får se om min teori håller .
Sambon shinade idag sinken utan påtryckning. Jag tror verkligen på att detta kan ge vårt hem en helt ny ordning. Jag babysteppar sakta framåt men känner att jag hela tiden ny energi/lust att fixa nån mer grej! Nu lite sömn så jag orkar med arbetet imorgon.
Glömde förresten att tipsa om Lidls rengöringsservetter! Kanonbra och kostar inte så mycket heller!
Har idag förhoppningsvis gjort min sista panikstädning innan någon kommer. Men det gick betydligt fortare än vanligt. Köket är ju klart redan. Gjorde ett röjande i vardagsrummet, främst grabbens leksaker och ett plock i hallen så såg det rätt bra ut sen. Nästa gång nån ringer och säger jag kommer bort så hoppas jag att det redan är fint. Nu är det bara att hålla igång så hemmet inte blir rörigt igen.