Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
Jag är meeeed!!
Jag är meeeed!!
ShutUp: säger en hel del? VAD säger det då?
Att vi har åtta bröstvårtor var? Att vi gillar att rulla oss i lera? Att vi är goda på julbordet?
Jag hoppade på Flylady för någon månad sedan, för att bli av med mitt CHAOS ( Can´t Have Anyone Over Syndrome), och JÄVLARIMIG vad jag shinade sinken! Jag lade typ 10 minuter bara på att få den skinande ren, tid jag EGENTLIGEN inte hade, men det kändes viktigt!
Men nu... ja, det rann ut i sanden (delvis för att sidan är så rörig, likaså mejlen man får varje dag om man skriver upp sig på det), men kanske att jag ska starta igen? På första dagen av nya året...!
HelenaB: Visst måste vi kunna lägga in dagens steg...! Hur svårt ska DET vara liksom...!
Jag börjar:
Babystep 1, enligt flylady.com: Shina sinken!
Day 1 – Shine Your Sink
After you do this, you will keep it shiny by drying it out after each time you use it and making sure when you go to bed that it is shining so it will make you smile in the morning. This is how I get to hug you each day! That shiny sink is a reflection of the love that you have for yourself.
Our FlyLady system is all about establishing little habits that string together into simple routines to help your day run on automatic pilot. You can do this!
Not sure how to shine your sink? Read FlyLady’s FLYing Lesson on how to shine your sink.
Ett problem jag har (dock inte allför länge till), är att jag har en liten bebis (5 månader) som jag ammar. Hennes behov måste liksom gå före att shina sinken. FRUSTRERANDE, särskilt när man har en make som "tar hand om köket" efter middagen men HERREGUD, han torkar inte av bordet, glömmer ställa in mjölken i kylskåpet och tycker inte att sopa under bordet är relevant. Gah!