Inlägg från: Rataxes |Visa alla inlägg
  • Rataxes

Vem är egentligen terrorist?

Professionell sagoberättare = person som avlönas för att läsa ur biblar, koraner och andra religiösa skrifter.

I suffer, therefore I am...
  • Rataxes
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-01-04 20:49:34 följande:
    Straffen är omöjliga att fastställa om inte personerna själva erkänner sina brott vilket hände i tex profetens tid. 

Civiliserade världen? Du menar där man kan ha sex med sin halvsyster? Ha sex med djur? Ha sex med sin svärfar? Kvinnor säljer sig själva? Jo den är en civiliserade värld det
    Sex med djur är inte tillåtet, det faller under lagen om djurskydd. Sex med svärfar är osmakligt men inget som medför medfödda defekter av det slag som är så vanligt i den muslimska världen där kusingiften är oerhört vanligt.
  • Rataxes
    Pappa med 3 skrev 2012-01-04 20:52:02 följande:
    Ska vi dra in på pengarna till all andlig själavård?
    Inte mig emot, samfunden kan själva stå för eventuella kostnader med av medlemmarna insamlade medel.
  • Rataxes
    oOHalalOo skrev 2012-01-04 20:56:29 följande:
    Jag håller med, 5 år för att misshandla någon och sedan döda henne? Dessutom ljuga och anmäla henne saknad? Man tror ju inte det är sant.
    Det gick inte att döma för något annat, bevisen räckte inte till en fällande dom för mord. Du vet, i Sverige krävs något som heter bevisning... Apan är iallafall borta från samhället några år och utvisas sedan. alltid något.
  • Rataxes
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-01-04 20:57:04 följande:
    Står det om det i svenska lexikon tex? Ja du vet, man förstår inte svenska när man är invandrare och lexikon kan vara till stor hjälp. 

Ok, vem betalar dessa imamer/präster för att "springa till fängelse" och träffa de fängslade? Staten? 
    Ja, läs länken.
  • Rataxes
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-01-04 21:02:38 följande:
    Han bör straffas med dödsstraff för den grymma handlingen. 
    oOHalalOo skrev 2012-01-04 21:05:16 följande:
    I Sverige finns ju inte det, men nog borde det vara livstidsstraff för att med berått mod mörda en annan person.
    Det är vanligt med livstid för mord, i detta fall kunde inte mord styrkas, varför han dömdes för grovt vållande till annans död. Problem med det?
  • Rataxes
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-01-04 21:01:55 följande:
    Tidelag (gammalsvenska þyþi lagh, jfr isl. þyða, "vänlighet", "hålla sig till någon", i sv. "ty sig till någon"), i juridisk meningkönsumgänge (tidigare otukt) med djur. "Sverige är ett av många länder där tidelag inte är kriminaliserat."
    Rataxes skrev 2012-01-04 20:55:46 följande:
    Sex med svärfar är osmakligt men inget som medför medfödda defekter av det slag som är så vanligt i den muslimska världen där kusingiften är oerhört vanligt.
    Men det är en sådan civiliserad värld vi talar om här.

Ok har du någon statistik som visar att medfödda defekter i muslimska världen beror på kusingifte? Tillägger att min pappa och mamma är kusiner från båda sidorna, dvs farfar är broder till morfar, mormor är syster till farmor och farfar + morfar är kusiner till mormor och farmor. Men alhamdulillah vi har inga medfödda defekter. 
    Inavel och kusingiften ger klart förhöjd risk för utvecklingsstörning.[6] Därför är utvecklingsstörning betydligt vanligare i etniska grupper där kusingifte är vanligt[7].

sv.wikipedia.org/wiki/Utvecklingsst%C3%B6rning#Orsaker

fof.se/tidning/2010/7/kusingifte-gar-men-inte-som-regel

Är du verkligen säker på det? en del tyder på motsatsen...
  • Rataxes
    oOHalalOo skrev 2012-01-04 21:02:42 följande:
    Och du är emot det? I så fall får du väl tala med dina folkvalda? Men så länge det finns imamer och präster och andra som staten betalar så är det väl bara att hålla god min för dig? Alternativt kan du kanske sluta betala skatt om det känns bättre för dig kanske?
    Det finns mycket stolligt som skattepengar går till, du och TSW betalar väl inte skatt i Sverige?

Jag får väl lov att yttra mina åsikter? eller är det förbehållet dem som tycker "rätt" ?
  • Rataxes
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-01-04 21:04:27 följande:
    Va? Vill du att jag ska läsa 24 sidor för att få veta det? Skärp dig!
    Kan du inte använda sökfunktionen i acrobat reader?
  • Rataxes
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-01-04 23:37:52 följande:
    Säker på vad?

nej jag ville ha statiskt om att de medfödda defekter i muslimska länder berör på kusingifte som du påstod.
    "I Storbritannien finns utförlig forskning på området. 1998 noterade barnläkaren Peter Corry de tydliga effekterna av kusingifte i Bradford, en stad i norra England som helt domineras av pakistanier.

En tredjedel av alla barn som föds i Bradford har föräldrar som är kusiner. Resultatet är hög spädbarnsdödlighet, att många barn som föds är små och att antalet dödfödda barn är högre än på många andra orter."
  • Rataxes
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-01-04 23:40:33 följande:
    Väntar kanske på att du ska lära mig?

Nej, citera det som är viktigt vet jag.
    Orkar/klarar du inte av att leta så får det vara, andra klarade tydligen av det.
  • Rataxes
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-01-04 23:44:31 följande:
    Dessa studier har man gjort i Europa, det handlar kanske om något helt annat? Klimatet kanske? 
    Är du på riktigt?
  • Rataxes
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-01-04 23:43:14 följande:
    Jo när jag bodde där betalade jag skatt så klart. Jag klagade inte på att mina skattepengar gick också till alkoholister, könssjukdoms drabbade svenskar, svenska brottslingar eller whatever. Jag kände att våra skattepengar skall gå till de som behöver det oavsett vilken tro man följer. Se, en muslim har ett mer humansyn än en del ateister
    När det inte handlar om att ha ihjäl folk för bagateller, då är ni oöverträffade.
  • Rataxes
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-01-04 23:32:14 följande:
    Nej kanske du har problem med en invandrare som skriver emot dig?

Eh, hur många år är livstid i Sverige?
    Du är väl inte invandrare längre? Inte i Sverige iallafall.

Från kriminalvårdens hemsida:

"Efter att ha avtjänat tio år av straffet kan den dömde ansöka om att få straffet tidsbestämt vid tingsrätten i Örebro. Om ansökan beviljas bestäms hur många år den dömde ska sitta i fängelse.

Antalet livstidsdömda har ökat stadigt sedan 90-talet. 1990 satt 30 personer med livstidsdom i fängelse, idag är det ungefär 160 personer."

Den som suttit längst har väl suttit 25 år om jag minns rätt. Efter 10 år kan man ansöka om att få straffet tidsbestämt. man får räkna med att sitta minst 18 år iallafall.

• Rataxes
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-01-05 15:06:26 följande:
    Har du läst om  "den svenskasjukan"? Gör det förs att förstå vad jag menar.
    Hittade det här, är det vad du menar med "den svenska sjukan" ?

"Somaliern är för det mesta totalt outbildad, eftersom denne är uppväxt i ett samhälle utan fungerande skola eller några andra institutioner i övrigt. Det är även tveksamt i hur hög grad somaliern är förmögen att inta kunskap, om alls, när utbildningsväsende finns tillgängligt.
    Somaliska barn har diagnostiserats med alarmerande höga nivåer av autism sedan de kommit i kontakt med svensk sjukvård. Somalierna kallar detta för den svenska sjukan och hävdar att denna åkomma är okänd i Somalia. Det bör dock påpekas att eftersom Somalia inte har någon fungerande sjukvård eller utbildningsväsende så är det svårt att kunna påvisa autism i Somalia. Man bör också fråga sig om autism överhuvudtaget är ett avvikande beteende, som kan likställas med handikapp i Somalia? Det somaliska samhället har inte krävt samma kognitiva och sociala kompetens som Sverige, en vanligt somalier har kunnat överleva på att valla boskap från ett vattenhål till ett annat och evolutionen har då kanske inte gynnat en högre mental utveckling?"
  • Rataxes
    oOHalalOo skrev 2012-01-06 18:09:34 följande:
    Jodå jag är med och betalar skatt i Sverige jag med eftersom jag arbetar här.

Var har jag skrivit att du inte har rätt att yttra dig?
    Då har jag för mig fel, har förstått att du inte är bosatt i Sverige, men det var tydligen fel. Får lägga det på minnet så att det inte upprepas.
  • Rataxes
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-01-06 23:51:37 följande:
    Du huserar på flashback ser jag. Vad har en saknad av utbildning av den svenska sjukan som drabbade mörkhyade invandrare? 

Brist på d-vitaminet kan ge autism och invandrare med mörkhyad hy drabbas mest i Sverige på brist av solen. Och det gäller inte endast somalierna. Vår släkt i Tyskland fick ett barn med autism och det berodde på att mamman (som för övrigt är vit) hade grav brist på vitaminet.

Mer om ämnet www.dn.se/nyheter/sverige/somaliska-barn-kart...
    Jo, jag citerade ett inlägg från Flashback, vad det nu har med saken att göra?

Då kanske folk av er sort inte ska bo i norra europa? Om nu inte er låtsaskompis kan fixa så att solen lyser mer här...
Svar på tråden Vem är egentligen terrorist?