Inlägg från: Kaf Ha Ya Ain Sad |Visa alla inlägg
  • Kaf Ha Ya Ain Sad

Vem är egentligen terrorist?

Rataxes skrev 2012-01-04 20:17:40 följande:
    Länka till det aktuella rättsfallet så kommenterar jag det.

Nä jag förstår att du inte vill begripa, svenska är ju inte ditt modersmål...
    Det var på aftonblaskan som jag läste om häromdagen. 

Så vad är sagoberättare? 
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    Rataxes skrev 2012-01-04 20:38:25 följande:
    Det var inget personangrepp, bara ett konsterande. har man inte svenska som modersmål kanske man inte förstår ironin i att kalla präster och imamer för "sagoberättare". Är det något att bli kränkt över? Jisses...
    Tro inte att jag är dum, Rataxes. Jag förstår svenska jäkligt bra, och även ironin. Så jag frågade för att du ska svara rätt och inte vara kryptisk.  
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    Rataxes skrev 2012-01-04 20:43:13 följande:
    De blir väl lemlästade  oavsett om de stjäl av hunger eller pga av ren avundsjuka? Eller dödade för något som på sin höjd ger böter för förargelseväckande beteende i den civilicerade delen av världen.
    Straffen är omöjliga att fastställa om inte personerna själva erkänner sina brott vilket hände i tex profetens tid. 

Civiliserade världen? Du menar där man kan ha sex med sin halvsyster? Ha sex med djur? Ha sex med sin svärfar? Kvinnor säljer sig själva? Jo den är en civiliserade värld det
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    oOHalalOo skrev 2012-01-04 20:51:20 följande:
    Ja. Men det är inte ok att racka ner på någon språk, bara för man är sur och inte kan argumentera, vilket är vad Rataxes gjorde.

Ja absolut, inget fel på svenskan där inte.
    Tack ska du ha, men bryta gör jag iaf
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    Rataxes skrev 2012-01-04 20:53:46 följande:
    Professionell sagoberättare = person som avlönas för att läsa ur biblar, koraner och andra religiösa skrifter.
    Står det om det i svenska lexikon tex? Ja du vet, man förstår inte svenska när man är invandrare och lexikon kan vara till stor hjälp. 

Ok, vem betalar dessa imamer/präster för att "springa till fängelse" och träffa de fängslade? Staten? 
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    Rataxes skrev 2012-01-04 20:55:46 följande:
    Sex med djur är inte tillåtet, det faller under lagen om djurskydd. 
    Tidelag (gammalsvenska þyþi lagh, jfr isl. þyða, "vänlighet", "hålla sig till någon", i sv. "ty sig till någon"), i juridisk meningkönsumgänge (tidigare otukt) med djur. "Sverige är ett av många länder där tidelag inte är kriminaliserat."
    Rataxes skrev 2012-01-04 20:55:46 följande:
    Sex med svärfar är osmakligt men inget som medför medfödda defekter av det slag som är så vanligt i den muslimska världen där kusingiften är oerhört vanligt.
    Men det är en sådan civiliserad värld vi talar om här.

Ok har du någon statistik som visar att medfödda defekter i muslimska världen beror på kusingifte? Tillägger att min pappa och mamma är kusiner från båda sidorna, dvs farfar är broder till morfar, mormor är syster till farmor och farfar + morfar är kusiner till mormor och farmor. Men alhamdulillah vi har inga medfödda defekter. 
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    oOHalalOo skrev 2012-01-04 20:56:29 följande:
    Jag håller med, 5 år för att misshandla någon och sedan döda henne? Dessutom ljuga och anmäla henne saknad? Man tror ju inte det är sant.
    Han bör straffas med dödsstraff för den grymma handlingen. 
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    Rataxes skrev 2012-01-04 20:59:20 följande:
    Ja, läs länken.
    Va? Vill du att jag ska läsa 24 sidor för att få veta det? Skärp dig!
Svar på tråden Vem är egentligen terrorist?