Inlägg från: Kaf Ha Ya Ain Sad |Visa alla inlägg
  • Kaf Ha Ya Ain Sad

Vem är egentligen terrorist?

Rataxes skrev 2012-01-03 14:09:57 följande:
    För att besöka de så kallade muslimerna som sett till att de hamnat där.
    "de så kallade muslimerna"? Utveckla Rataxes! 

Varför besöker imamer "de så kallade muslimerna"?
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    Rataxes skrev 2012-01-04 13:25:21 följande:
    Det måste du väl förstå, de måste ju torka tårarna och trösta alla de stackars "muslimer" som sitter oskyldigt dömda i de svenska fängelsena?
    Ok detta förstår jag. Men vad menar du med "de så kallade muslimerna"? Och varför har du satt muslimer inom citattecken? 
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    Rataxes skrev 2012-01-04 14:59:46 följande:
    Är de muslimer så begår de inte brott, iallafall inte om de är "riktiga muslimer", är de inte muslimer behöver de varken nån jävla halalmat eller några imamer som kommer och daltar med dem, fattar du nu?
    Riktiga muslimer? Det är Allah swt allena som avgör det, så ingen muslim har en fjäder på huvudet, dvs vara bättre än en annan muslim. Det är inte vi som avgör detta. 

Det är så roligt att höra ett sådant resonemang ibland, att ateister och icke-muslimer avgör vilka är riktiga muslimer och vilka inte

Så även om en muslim begår ett brott innebär det inte att h*n lämnat islam och därför inte följa islamspåbud. Och det betyder att de får äta halalmat så länge det finns önskemål.  
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    Rataxes skrev 2012-01-04 15:09:10 följande:
    "
    "oOHalalOo skrev 2012-01-01 09:19:19 följande:
    Nej det är väl just det som är kärnan i det hela, att de inte fattat vad Islam säger om brottslighet eller så är de så moderata så de struntar i det. Som alla andra som struntar i att brott är förbjudet att utföra. De sitter ju i samma båt. Struntar helt i de som blir utsatta för deras brott. Så försök inte få in i det att de skulle handla enligt Islam (om de kallar sig muslimer) vilket är vad du försöker skriva i en del inlägg, så som tidigare 'Islam och dess terror'. Det betyder att du inte vet vad du pratar om."

Det var lite av det här resonemanget som din kompis "halal" började med som jag följde.

Och varför i helvete ska kriminella få lov att välja maträtter? ska de inte vara glada över att slippa svälta ihjäl?
    Kan inte se i Halals inlägg att hon kallade muslimska brottslingar för "inte riktiga muslimer" eller "de så kallade muslimerna".
    Rataxes skrev 2012-01-04 15:09:10 följande:
    Och varför i helvete ska kriminella få lov att välja maträtter? ska de inte vara glada över att slippa svälta ihjäl?
    Så det finns bara två val enligt dig? Antingen äter de den mat de inte äter eller låta dom svälta ihjäl? Du och dina gelikar brukar ofta fråga "vad är det så bra med shariah". Shariah garanterar åtminstone att en fängslad person får äta den mat h*n anser vara halal (tillåten) i sin tro. En jude som hamnar i fängelse i ett shariahland garanteras få korsermat. Det är inte förenligt med islam att låta fängslade svälta ihjäl. 
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    Rataxes skrev 2012-01-04 15:25:38 följande:
    Dom har inte fattat vad islam säger om brottslighet, eller är moderata så dom struntar i det. så står det i halalinlägget.
    Jo men var skrev hon att det handlar om ( "inte riktiga muslimer" eller "de så kallade muslimerna".)??
    Rataxes skrev 2012-01-04 15:25:38 följande:
    Förresten - brukar du inte klaga på att det är för lindrigt att sitta i svenska fängelser? Det borde väl vara en bra början isåfall, att låta folk få veta att det inte blir nån specialkost eller att det inte kommer några sagoberättare när man kallar på dem?
    Nej det har jag inte gjort, däremot har jag klagat på att svensklag är för mesig. En skitstövel till man misshandlar sin fru till döds och får bara 7 års fängelse, hur är det ett straff med ett sådant barbariskt brott?

Vad är sagoberättare? Jag undrar varför du och bla. JTA skriver ibland kryptiska inlägg? 
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    Rataxes skrev 2012-01-04 19:59:09 följande:
    Handlar de inte muslimskt ska de väl för fan inte behandlas som muslimer?
    Ok, och vem avgör det, att de är inte muslimer, därför får de inte halalmat? 
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    Rataxes skrev 2012-01-04 20:00:23 följande:
    Nä, då dödas eller lemlästas man istället

Humanism a la islam.
    Nej i islam får man inte lemmlästa och döda de fängslade. Och har de något att bidra med till samhället får de sin frihet. 
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    Rataxes skrev 2012-01-04 20:27:13 följande:
    Förvånar mig inte ett dugg, du börjar väl bli desperat?
    Hon är svenska och är jäkligt bra på svenska, vart ville du med din kommentar att svenska inte är hennes modersmål?
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    Rataxes skrev 2012-01-04 20:30:44 följande:

"Islam föreskriver att en tjuvs hand ska huggas av, men ett sådant straff utdöms aldrig där det finns minsta tvivel om att tjuven tvingades av hunger att begå brottet.

Islamguiden ljuger således?

Nej islamguiden ljuger inte, men kolla vad du citerat, det står "men ett sådant straff utdöms aldrig där det finns minsta tvivel om att tjuven tvingades av hunger att begå brottet" vilket betyder att det handlar om tjuvar som själ för att sabba för andra och samhället. 
    Rataxes skrev 2012-01-04 20:30:44 följande:

Islam föreskriver att både äktenskapsförbrytaren och äktenskapsförbryterskan ska stenas, men den tillämpar inte sådana straff om det inte gäller gifta personer och avgörande bevis finns genom fyra ögonvittnen, det vill säga när två personer in flagranti begår ett så skändligt brott."

Islamguiden ljuger således?

Nej islamguiden ljuger inte, men kolla vad du citerat, det står " men den tillämpar inte sådana straff om det inte gäller gifta personer och avgörande bevis finns genom fyra ögonvittnen, det vill säga när två personer in flagranti begår ett så skändligt brott". Detta har vi diskuterat många ggr, att ett sådant brott är nästan aldrig något att vittna om då det krävs 4 vittne. Dessa vittne skall vara 1) muslimer 2) vuxna 3) vid sina sinnes fulla bruk 4) sannfärdiga och sist ska vara kända för att vara troende och praktiserande. Så det enda som kan fälla ett sådant brott är att ett par knullar framför allmänheten, men vem vågar göra det när man vet vilket straff man får? Jo kanske de som vill ta sitt liv men inte vågar kanske?
  • Kaf Ha Ya Ain Sad
    oOHalalOo skrev 2012-01-04 20:34:29 följande:
    Det var ditt inlägg han skrev kränkande om. Jag har anmält det.

Tänk att det ska vara så svårt för en del att hålla en vettig nivå och inte gå till personangrepp, så fort det hettar till lite i en debatt. Jisses.
    Var det mitt inlägg? Men det är så det händer mig när jag sitter på fl och gör tusen saker samtidigt. 

Helt okey för mig. Svenska är inte mitt modersmål men jag kan bättre svenska än en del svenskar, tycker jag
Svar på tråden Vem är egentligen terrorist?