Inlägg från: Noun |Visa alla inlägg
  • Noun

Vem är egentligen terrorist?

Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2011-12-29 21:47:56 följande:
    Du menar de hjältar som strider mot terroristernas som ockuperat deras land?
    Paradiset ligger under mödrarnas fötter.
  • Noun
    Rataxes skrev 2011-12-30 00:49:22 följande:
    oOHalalOo skrev 2011-12-29 22:11:57 följande:
    Och jag har också sett videor där de hånskrattar när de spränger moskéer. Och dessa 'människor' ska kallas för 'fredsbevarande styrkor'? ...
    oOHalalOo skrev 2011-12-29 22:21:17 följande:
    Ja de kan verkligen få till det de där 'fredsbevararna'...
    Och ändå köar folk från Irak och övriga mellanöstern för att få komma till länder som befolkas av dessa så förhatliga "fredsbevarare" ?

Sverige var länge känt som ett neutralt land. Dessutom utvandrar folk verkligen inte bara till väst heller.
  • Noun

Angående TS;

Inte ens djuren går säkra för krigsmaskinen från väst.   

• Noun

TS; Vore inte "Politik" ett bättre forum? Kanske kan moderator flytta tråden?

• Noun
    blackfallingstar skrev 2011-12-30 10:30:17 följande:
    Tack för eran tankar. Jag skickar en liten bild på vad amrikanska soldater gör i andra länder, och det tänker jag inte sluta visa den bilden som många inte vet, tyvärr, median visar amrikanska soldaer i visa program " som home make remover" som hjältar som försvara sitt land med allt de äger, och gråtar i sändningen så de får tittatna runt om i världen känna "deras smärta" men ingen vet vad de egentligen hålla på med, att spränga moskèen, spränga levande människor, testa nya vapen på oskyldinga människor, torrtera folk i fånget " som i en fängelse i Iraq som heter Abo Ghareb, ni kan googla på det " men ändå så är de tyvärr väldigt duktiga på att dölja vem är egentligen terrorist.

Well, jag hatar inte amerikaner, och heller inte NATO-medlemmar- Jag tycker synd om dom. Jag tänker på hur dessa soldater hjärntvättas av hemlandet och hur propagandan gör att folk faktiskt tror att dom gör en väldig insats för mänskligheten. Också amerikaner (och för den delen svenskar) har dött i krigen- och det förstås helt i onödan. Dom enda som (tror sig) tjäna på detta är kapitalister. Vi bör minnas att vad vi än fått i denna värld kommer livet i nästa att vara förevigt.

Krig gör ofta någonting med människor- dom blir nog onda av att döda. Allah(swt) vet om Han(swt) är arg på dom och straffar dom för deras ondska på detta vis. Som jag ser det är det för oss en verklig prövning att inte döma människor på grund av deras nationalitet.  
  • Noun
    blackfallingstar skrev 2011-12-30 11:13:22 följande:
    Jag hålla med dig till 100% sister! det är delvis inte soldaters fel, utan de som är högre, sen de gör heller inget bra i de länder som de "försvara/skydda" som i somalien, iraq,afganestan o resten av de länderna. Så tragiskt.

Ja, min bror. En ondska straffas med en annan.

Jag håller med dig om att det är bra att visa världen vad som pågår. Sanning ska aldrig döljas, keep on! Oavsett vem som är ledare i vilka länder är åtminstone min erfarenhet att människor vill väl oavsett nationalitet.

Allah Jalla Jalaluh! 

• Noun
    blackfallingstar skrev 2011-12-30 11:29:56 följande:
    Det som verkligen få mig att gråta blod är att visa männsikor är blinda,vet inte saningen, och visa vet men kan inte säga det, vet du varför ? de vill inte bli kallas för idioter, eller bara att de tänker annurlunda än de andra, det känns så ibland när jag har tagit upp känsliga saker, att folk vill inte prata om de, tröttna på de, vet att de e bara skitsnack, men annat som "fest,sexuallitet,jobb,pengar,karriär" är alltid mycket roligare, det jag bara önskar och sträver efter är och visa saningen, även om jag kan erkänna att jag kan ha lite svårt att uttrycka mig i det jag vill säga..

Ja, och den som vänder sig från Allah(swt) går lätt vilse i materialismen. Den som sedan tror att alla människor vill leva för materialism luras lätt att tro att andra vill bli "fria" från islamism.

Bättre tider väntar Inshallah. Inshallah lyckas vi hålla Egypten fritt- och hela Arabien! 
    För sakens skull;

">

Så får vi se om "amerikanen" respekterar valresultatet också         
  • Noun
    blackfallingstar skrev 2011-12-30 12:42:45 följande:
    InshaAllah, allt som sker nu är bara för att Allah(swt) ge en chans till folk ,och chansen är enligt mig som jag tror är livet, de få leva hur länge de vill, de äger ingenting, de materialisma saker"bil,hus,barn,pengar osv osv" kommer aldrig att följa med den dagen där iget gäller förutom en ren hjärta..

Jag håller med dig.

Det bästa vi kan göra är att föregå med gott exempel enligt Islam. Jag blir inte förvånad om USA gör revolution dom närmsta åren.

Fick denna mailad av en amerikansk vän nyligen;

">

Även om jag förstås inte skriver under på texten blev jag glad ändå.

Nu ska jag lämna din tråd innan jag trashat den fullständigt. Bra initiativ {#emotions_dlg.flower}     

• Noun
    Pappa med 3 skrev 2011-12-30 16:08:22 följande:
    Det är ju inte det som ionlägget pekar på.
    Dem senaste 10 åren är ju inte den enda perioden som det har kommit folk från Irak till västvärlden.
    Det är ju långt tillbaka i tiden som detta har pågått. Folk har lämnat för att studera eller skapa sig ett bättre liv i väst. Detta gäller ju i stort sett alla länder i mellanöstern.

Det är ju inte direkt så att det sker samma inflyttning från väst till mellanöstern. 

Mellanöstern har varit ockuperat mycket längre än så. Väldigt mycket längre.
  • Noun
    Pappa med 3 skrev 2011-12-30 16:19:21 följande:
    Nej, en diktator från det egna folket är inte en ockupation... 

Det är inte vad Sunnah lär.
  • Noun
    Pappa med 3 skrev 2011-12-30 16:49:08 följande:
    Irrelevant..

Ja såklart... Det stämmer ju inte in i varesig ditt tankesätt eller intresse. Inte mindre är det fråga om ockupation.
  • Noun
    Pappa med 3 skrev 2011-12-30 17:02:20 följande:
    Vilka är dem ockuperade av?

Materialismen.
  • Noun
    Rataxes skrev 2011-12-31 19:09:15 följande:
    Här är en liten film om hur muslimer behandlar djur... det "intressanta" ur gärningsmannens synvinkel börjar 2 minuter in i själva filmen.

Och att man är muslim betyder att man gör som Islam förespråkar? Var är filmen, för övrigt?
  • Noun
    Rataxes skrev 2012-01-01 02:25:44 följande:
    Det sitter gott om muslimer i de svenska fängelsena, vet inte riktigt om de gjort vad islam förespråkar...

Tja, inte vet jag om dom är praktiserande eller inte. Vad har det med TS att göra, hur som helst?
  • Noun
    Rataxes skrev 2012-01-01 02:35:50 följande:
    Så det är BARA amerikanska soldater som dödar, inte de snälla muslimerna som iklär sig semtexvästar och spränger folk i luften utanför den konkurrerande mosken? Då vet jag...

Olika "ledare" jobbar hårt på att splittra folk. Ju mer människor avskyr varandra och krigar och slåss, desto lättare är det att manipulera folk dit ledare vill ha dom.
  • Noun
    Kaf Ha Ya Ain Sad skrev 2012-01-01 10:23:43 följande:
    Du menar Herr Hussein? Hussein är ett maskulint namn.

Vilka sekter menar du?  

Jag tror han menar amerikanska materialismsekter... Obestämd

Aaron om Voltaire's demokrati;

">

• Noun
    Rataxes skrev 2012-01-01 13:45:54 följande:
    Noun skrev 2012-01-01 11:41:25 följande:
    Tja, inte vet jag om dom är praktiserande eller inte. Vad har det med TS att göra, hur som helst?
    Vad bra, då kan ju kriminalvården meddelas att man kan dra in deras jävla halalmat och de där imamerna som springer där i tid och otid.

Frågar du mig om imamer ska sluta gå på fängelse besök? Äh- säger som "vojnevojne"...Somna om du...
Svar på tråden Vem är egentligen terrorist?