Inlägg från: NatalieH |Visa alla inlägg
  • NatalieH

Vems fel vid krock i rondell?

Läskigt att folk verkligen inte kan köra i cirkulationsplatser!!
    Självklart har den som är i cirkulationsplatsen företräde.
    Den har dessutom blinkat för att tala om att här kommer jag.

Folk behövr verkligen lära sej att köra i cirkulationsplatser och BLINKA sej ur på rätt ställe!! 
    Vet inte hur ofta bilarna stannar framför en och släpper in andra eller blinkar på de mest konstiga ställen!

Hoppas det går bra för er och att ingen gjorde sej illa! 

• NatalieH
    Glädje58 skrev 2011-12-29 20:00:24 följande:
    För mig är fallet solklart, men det var kanske det som var problemet, att svart bils förare fick solen i ögonen och inte såg blå bil komma från vänster

Så var det säkert :)
  • NatalieH
    Solaika skrev 2011-12-29 20:47:19 följande:
    Fidelis ad urnam skrev 2011-12-29 20:37:55 följande:
    Man får åka ett varv till, inte stanna.
    Men ni kan inte vara allvarliga.. jag hoppas ni inte har körkort!! ÄR MAN I RONDELLEN HAR MAN FÖRETRÄDE FÖR BILARNA SOM VILL IN I RONDELLEN!!

Ursäkta att jag skriker.. men ni förstår ju inte. Har ni körkort hoppas jag innerligt att ni lämnar in dem o går tillbaka till körskolan!!  
    Håller med, förstår inte hur folk tänker!!
    Inte fan kör jag in och blockerar en bil som är i rondellen!!!
    Eller som i detta fallet riskerar att köra på den.  
    Ni ser ju på bilden hur bilarna var placerade och det är ju solklart att den svarta bilen felaktigt körde in i rondellen. 
  • NatalieH
    Koppkaka skrev 2011-12-29 21:28:29 följande:
    Man ska ALDRIG stanna i rondellen!!! Är man i rondellen har man ALLTID företräde.
    Precis :)
  • NatalieH
    Lavish skrev 2011-12-29 21:33:13 följande:
    Jag skulle säga att svart bil inte skulle ha kört in i rondellen när blå bil var mitt framför nosen inne i rondellen och blinkade ut ur densamma.

Just precis men det är det som folk har svårt att förstå. Tydligen tycker folk att man kan köra in i en rondell bara ett körfält är fritt som det högra nu i detta fall. Sen att det kommer en bil i innerfilen samtidigt och ska svänga ut ur rondellen det spelar ingen som helst roll för den kan ju köra ett varv till.
  • NatalieH
    JM76 skrev 2011-12-29 21:40:11 följande:
    Det finns hur många cirkulationsplatser som helst som ser ut såhär. Rent av de flesta skulle jag vilja säga, åtminstone i Stockholm. Om blå blinkade ut gjorde svart fel, men självklart ska även blå vara uppmärksam på övrig trafik.
  • NatalieH
    Lavish skrev 2011-12-29 21:42:01 följande:
    En helt okvalificerad gissning är att svart bil inte uppmärksammade att blå bil blinkade höger och antog att blå bil skulle fortsätta i det inre körfältet. Men det är en väldigt aggressiv körning att chansa för att trycka sig in i rondellen.
    Precis :)
Svar på tråden Vems fel vid krock i rondell?