Lyrica
För en månad sedan började jag äta Lyrica, har trappat upp med en ökning på 25 mg i veckan och är nu uppe på 75 mg där jag ska stanna tydligen.
Äter den mot ångest, men jag tycker inte jag märkt någon förbättring av min ångest, jag har bara blivit sjukt trött om morgnarna (tar tabletten på kvällen) och känt mig tung som tusan när jag vaknat och knappt orkat slå upp ögonen fast jag försökt.
Jag har börjat träna och tappat aptiten helt (fast hellre det än att den ökar) äter frukost sen kan jag gå utan mat hela dagen i stort sett utan att känna mig hungrig men trots detta så minskar jag inget i vikt och då tränar jag också 4-5 ggr i veckan utan att det händer nåt med vikten mot det positiva (dvs nedåt), jag väger mer nu än när jag var höggravid med dottern för 7 år sedan. Vägde 20 kg mindre innan jag blev gravid.
Tycker bara jag blivit mer deprimerad av den här medicinen samt mkt mer irritabel och aggressiv i humöret. Magen är uppsvälld på mig (var platt förut, jag ser ut som jag är i början av en graviditet ju för magen är så svullen liksom.
Min mamma reagerade på att jag var så himla sur och irriterad konstant, jag har inte tänkt på det själv så mkt. Jag tycker även jag känt mig deprimerad, sådär som vid pms nästan fast det inte är det.
Är det någon annan som känner igen dessa symtom/biverkningar av lyrica?? Vad är era erfarenheter. Jag har läst och sett att många är uppe i mkt högre dos än jag är men jag undrar är det värt att fortsätta med denna?? Den skulle hjälpa mot min ångest men det verkar den inte alls ha gjort.
Jag drar mig fortfarande från att umgås med folk osv, nån slags social fobi jag har och ännu mindre nu när jag känner mig så deprimerad. Orkar inte med lyckliga människor.
Ska tillägga att jag kommer genomgå en utredning för ADHD också, och troligen är min ångest och depression förknippad med det. Har provat flera olika mediciner mot depression utan att bli hjälpt också så min läkare har sagt att vi ska inte prova fler SSRI preparat.
Dela med er av era erfarenheter också!