Kunskapsskolan, erfarenheter? :-)
Punkster skrev 2011-12-28 19:41:53 följande:
Skolan jag jobbar på förlorade en hel massa elever till en nyöppnad Kunskapsskola i samma område (Örebro) när dom slog upp portarna för ett drygt år sedan. Efter en termin hade ca 50% av alla barnen kommit tillbaka till skolan jag jobbar på. Kunskapsskolan är säkert inte sämre än något annat, men annorlunda. Tror det krävs en stor portion motivation om man vill lyckas och få bra betyg där. Jag är säker på att det finns massor av elever som trivs som fisken i vattnet där, samtidigt som det säkert finns massor av elever som vantrivs och hatar det.
Vi står nu i valet och kvalet att låta vår 14-åring börja år 8 i Kunskapsskolan som öppnar här till hösten, men det är såå svårt att ta beslutet!
Det låter ju fantastiskt på deras hemsida, men så är det ju med all reklam
Det är svårt när det är en skola som ska öppna, man har ju ingen möjlighet att besöka och se hur just DE arbetar där i förväg, se vilken mentalitet och stämning som råder på skolan.
Fördelen är ju att alla är nya och skapar helt nya grupper och gemensamma erfarenheter.
Jaja, jag får tänka vidare, men är glad om fler vill dela med sig av sina erfarenheter av Kunskapsskolan