Titta eller inte titta kön på RUL
Efter allt som varit är jag och min sambo nu uppe i ett lyxproblem. Hoppas ingen tar illa vid sig att jag lägger det här under - säg till i sådana fall tar jag bort tråden
Vi pratar och diskuterar om att vi ska titta eller inte titta könet på RUL (om det nu går att se). Om det hade varit min första graviditet hade jag redan bestämt att jag inte ville veta utan få en övverraskning sedan vid förlossningen. Nu däremot känner jag mer för psykets skull hade kanske känts skönt att veta?
Jag är nu i vecka 18 och har väldigt svårt att ta in att jag faktiskt är gravid och känner mig extremt obekväm att prata om det med släkt och vänner trots att allt hitills sett bra ut på VUL/UL.
Jag antar att jag inte är ensam om att känna såhär? Hur har ni gjort med upprepade mf bakom er? Har ni tittat eller inte? Upplevde ni som tittade att det blev mer "verkligt" efter att ni fått veta om det är en han eller hon därinne och inte bara en "det"? Eller spelade det ingen roll utan känslorna blev dem samma som tidigare?